مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری تهران :مهمترین هدف دولت در توسعه روستا ایجاد اشتغال پایدار است

قرچک (پانا) - مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری تهران گفت :دولت با اختصاص اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به روستاها ، نگاه ویژه ای به این مناطق دارد ،

کد مطلب: ۸۷۴۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری تهران :مهمترین هدف دولت در توسعه روستا ایجاد اشتغال پایدار است

معصومه پرندواردر همایش نقش مؤثر شوراهای اسلامی روستاها و معتمدین محلی در توسعه همه جانبه روستاها که درکانون ملائک قرچک برگزار شداظهار کرد:از گذشته تاکنون زمانی که مشکلی در روستا به وجود می آمد،این معتمدین و ریش سفیدان بودند که مسائل را حل می کردند و این نقش امروز در قالب شوراهای اسلامی ،بروز و ظهور بیشتری پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود:یکی از مهمتری وظایف معتمدین و اعضای شورای اسلامی ، حفظ جوانان کشور به عنوان سرمایه های اصلی جامعه است که این مهم با ایجاد فرصت های شغلی پایدار محقق می شود.

پروندوارتاکیدکرد:دولت تدبیر و امید برای توسعه روستاها ،نگاه ویژه ای به این مناطق و روستانشینان دارد ولی این امر به آن معنی نیست که روستا با توسعه و پیشرفت ،به شهر تبدیل شود بلکه این توسعه باید به ایجاد تولید ، اشتغال و درآمد روستائیان منجر شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری تهران گفت :از هم گسیختگی امروز شهرها ،ناشی از عدم توجه به روستا و معمتدین محلی است.

وی با تأکید برلزوم اطلاع رسانی خدمات دولت به روستائیان خاطر نشان کرد:اگر قابلیت های مناطق روستایی شناسایی شده و بر اساس این ظرفیت های ،برنامه ها و طرح های توسعه ای اجرا شود،اعتبارات اختصاص یافته ، هدفمند هزینه می شود و خروجی بیشتری نصیب روستائیان می کند.

پرندوار تصریح کرد:با اجرای طرح های متعدد عمرانی ، استان تهران در شش ماهه نخست امسال رتبه اول کشور در پرداخت تسهیلات به روستاها را کسب کرده است.

وی ازبرخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق روستایی ،حفظ محیط زیست ،دفع بهداشتی فاضلاب ، افزایش کیفیت آب شرب روستایی و مقاوم سازی منازل روستایی به عنوان تکلیف اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران یاد کرد.

/خبرنگار:مریم قنبری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار