مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی:

سازمان دانش آموزی یکی از  بستر های  مناسب برای تحقق اهداف آموزش و پرورش است

 مهارت های اجتماعی دانش آموزان را مقابل آسیب ها بیمه می کند

تبریز (پانا)- مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی با اشاره به رسالت های سازمان دانش آموزی در افزایش مهارت های  دانش آموزان این سازمان را یکی از بسترهای مناسب و ارزشمند برای تحقق اهداف عالی آموزش و پرورش عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۷۲۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی یکی از  بستر های  مناسب برای تحقق اهداف آموزش و پرورش است

صمد علیزاده در آیین تجلیل از مربیان پیشتاز سازمان دانش آموزی استان آذربایجان شرقی نقش معلمان و مربیان در تربیت اجتماعی دانش آموزان را یادآور شد و گفت: مربیان پرورشی در مدارس به لحاظ این که در خط مقدم سنگر تعلیم و تربیت کار می کنند و در ارتباط نزدیک با دانش آموزان هستند وظایف خطیر و مهمی نسبت به نیروهای ستادی برعهده دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه مطالعات تحقیق نشان می دهد که متوسط گفت و گو بین اعضای خانواده در کشور در یک شبانه روز 20 دقیقه است و این زنگ خطری است که به صدا درآمده و لزوم ارتقاء مهارت های اجتماعی دانش آموزان را که جزو وظایف ذاتی سازمان دانش آموزی است بیش از پیش آشکار می کند.

مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در نگاه علمای گذشته، تعلیم و تربیت دارای سه ضلع مدرسه، دانش آموز و خانواده بود ولی در عصر حاضر این سه ضلعی به چهار ضلعی تبدیل شده که مدرسه، خانه و جامعه سه ضلع آن را جامعه تشکیل می دهند و فضای مجازی دیگر ضلع آن است.

علیزاده ادامه داد: هدف غایی ما تربیت دانش آموز در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران است و این محقق نمی شود مگر این که معلمان و مربیان بیش از پیش احساس وظیفه کنند.

وی تاثیر فضای مجازی بر تربیت دانش آموزان را غیر قابل انکار دانست و گفت: فضای مجازی علاوه بر این که می تواند مفید باشد می تواند مخرب هم باشد لذا نباید از ظرفیت این فضا در امر تربیت غافل شد و جوانان را در این فضا بدون ایمن رها کرد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان در ادامه خطاب به مربیان و کارشناسان این سازمان گفت: این سازمان یک نهاد عمومی غیر دولتی است و فقط یک نهاد تشریفاتی نیست و دارای ظرفیت های بسیار بالا برای تحقق اهداف آموزش و پرورش است و لذا از شما مربیان و کارشناسان می خواهم تا بیش از گذشته در معرفی پتانسیل های این مجموعه در نواحی و مناطق و مدارس و بین دانش آموزان و معلمان تلاش کنید.

علیزاده اضافه کرد: مربیان پیشتاز نمی توانند نسبت به مسایل اخلاقی و اتفاقات جامعه بی تفاوت باشند و با خونسردی از کنار آن رد شوند و بر خود وظیفه می دانند تا دانش آموزان را حمایت کنند که اگر حمایت نشوند به سنگر دشمن خواهند رفت.

وی جریان سازی فکری و فرهنگی در تمامی فعالیت های پرورشی را ضروری خواند و گفت: وقتی که ما بتوانیم دانش آموز نماز خوان و کتاب خوان و یا فردی که به مقدسات از جمله پرچم کشور احترام بگذارد تربیت کنیم آن وقت است که می توان گفت در کار خود موفق بوده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار