معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش در همایش هفته مبارزه با آسیب های اجتماعی:

مبارزه با آسیب های اجتماعی باید فراگیر شود

زنجان(پانا)-همایش هفته مبارزه با آسیب های اجتماعی واعتیاد با حضور معاونین تربیت بدنی وسلامت وپرورشی وفرهنگی، رییس اداره آموزش وپرورش ناحیه2 زنجان وجمعی از مسئولین دستگاه های مرتبط در محل دبیرستان شریعتی ناحیه 2زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۲۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه با آسیب های اجتماعی باید فراگیر شود

معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش در این مراسم در سخنان خود گفت:امروزه سوال اساسی برای همه این است که چگونه می توانیم فرزندانمان را از آسیب های اجتماعی در امان نگه داریم که گام اول در این خصوص این است که مطالعه وتجربه زیادی را در این خصوص داشته باشیم.

ذبیح اله تاراسی در ادامه سخنان خود گفت: آموزش مهارت فرزند پروری برای والدین موجب می شود تا آنان با آسیب ها ومخاطرات موجود برای فرزندانشان بیشتر آگاه گردند.

تاراسی افزود: مبارزه با آسیب های اجتماعی باید فراگیر شود ونباید مختص آموزش وپرورش باشد بلکه باید تمام دستگاه ها پای کار بیایند وهمکاری کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد:آموزش وپرورش برای مبارزه با آسیب های اجتماعی برنامه های متنوع آموزشی، مراقبتی،توانمند سازی دانش آموزان واولیا وکارکنان مدارس وبرنامه های مبتنی بر مشارکت دانش آموزان را که حلقه مفقوده است در برنامه های خود دارد.

معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش در پایان سخنان خود آمادگی آموزش وپرورش را جهت گسترش همکاری باسایر نهادها ودستگاههای اجرایی برای افزایش ظرفیت پیشگیری از آسیب های اجتماعی اعلام کرد.

در ابتدا رییس اداره آموزش وپرورش ناحیه2زنجان ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین در خصوص اهمیت دادن دین اسلام وپیامبر(ص) به امر اخلاق برای دانش آموزان صحبنت نمود وگفت: پررنگ کردن عنصر اخلاق در جامعه وروابط اجتماعی وخانوادگی قدم اساسی در مقابله با آسیب های اجتماعی است.

دکتر آیدین مرادی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در سخنانی به تقویت مهارت نه گفتن در بین جوانان واینکه ریشه اکثر مشکلات به اعتیاد برمی گردد اشاره کرده وگفت: مواد مخدر جدیدی که اخیرا شایع شده حتی با یکبار کنجکاوی وامتحان نیز صدمات جبران ناپذیری را بر فرد وارد می نماید.

اجرای موسیقی توسط دانشجویان هنرستان هنرهای زیبای زنجان نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار