در گفت‌‌وگو با پانا:

مینایی‌پور: طرح خواهر خواندگی مدارس یک جریان ارتباطی مردمی است

تهران (پانا) - مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش طرح خواهر خواندگی را کاملا یک جریان ارتباطی مردمی دانست که علاوه بر تاثیر آن در رفع محرومیت به ایجاد مودت و دوستی بین مردم در مناطق مختلف کشور کمک می‌کند

کد مطلب: ۸۷۲۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مینایی‌پور: طرح خواهر خواندگی مدارس یک جریان ارتباطی مردمی است

در طرح خواهرخواندگی، مدارس برخوردار شهری با مدارس غیربرخوردار در مناطق محروم خواهر خوانده می‌شوند. این طرح در راستای رفع محرومیت و همچنین ارتباط بیشتر مناطق کشور با یکدیگر عملیاتی می‌شود.

در این طرح هر مدرسه برخوردار با یک مدرسه در منطقه‌ای محروم خواهرخوانده می‌شود و در تبادل مسائل مادی و معنوی و آموزش و دیگر مسائل فرهنگی در طول سال با یکدیگر در تعامل هستند.

فرحناز مینایی‌پور در گفت‌وگو با پانا درباره جزئیات این طرح گفت: اکنون ۴ منطقه در تهران با مدارس ۴ استان خواهرخوانده شده‌اند. در این طرح از یک طرف مدارس با محرومیت بیشتر و از طرف دیگر مدارس برخوردار انتخاب می‌شوند. اکنون مدارس منطقه یک تهران با مدارس استان سیستان و بلوچستان، مدارس منطقه ۲ تهران با مدارس استان آذربایجان غربی، مدارس منطقه ۳ تهران با مدارس استان خوزستان و مدارس منطقه ۶ با مدارس استان هرمزگان لینک شده‌اند.

او ادامه داد: در این طرح به هیچ وجه پروسه دولتی شکل نمی‌گیرد بلکه کاملا یک جریان ارتباطی مردمی شکل خواهد گرفت. در واقع مدارس از یکدیگر بازدید می‌کنند و مدیران مدارس با هم در ارتباط هستند. این طرح به ارتباطات فرهنگی و ایجاد مودت و دوستی بین مردم در مناطق مختلف کشور کمک می‌کند. همچنین انجمن اولیا و مربیان مدارس به صورت خودجوش به مناطق محروم کمک می‌کنند. مثلا اگر اینجا برای بچه‌های خودشان جایزه‌ای می‌گیرند برای بچه‌های مناطق محروم هم جایزه بگیرند. یا در مناطق محروم عمدتا خلاقیت زیادی دیده می‌شود و فعالیت‌های پرورشی خوبی دارند که می‌توان آن‌ها را به مدارس شهری منتقل کرد.

مینایی‌پور گفت: در این طرح همچنین ارتباطات فرهنگی و قومی و منطقه‌ای اتفاق می‌افتد. وقتی یک نفر از استان سیستان و بلوچستان با یک نفر در پایتخت ارتباط بگیرد باعث مودت مردم، اتحاد بیشتر و افزایش کیفیت مدارس می‌شود.

معصومه دهمرده، مدیر دبیرستان علوم نوین منطقه یک در راستای اجرای طرح خواهرخواندگی و محرومیت‌زدایی از مدارس استان‌های محروم کشور، در قالب طرح پویش و همدلی این طرح را با برپایی نمایشگاهی در مدرسه خود اجرایی کرده است.

نمایشگاه فرهنگ و هنر استان سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته وحدت از 26 آبان در دبیرستان غیردولتی دخترانه علوم نوین منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران آغاز به کار کرده است و تا جمعه 2 آذر ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار