مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش:

در تربیت نسل پویا وخلاق کشورمان کوشا باشید

بجنورد (پانا)-مدیرکل امور زنان آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با داشتن نیم میلیون کارمند زن، باسوادترین وزارتخانه کشور در بخش زنان است که در تربیت نسل خلاق وپویا کشور اهتمام بیشتری داشته باشند.

کد مطلب: ۸۷۷۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
در تربیت نسل  پویا وخلاق کشورمان کوشا باشید

فرحناز مینایی‌پور در دیدار با مسئولان و مدیران مدارس دخترانه آموزش و پرورش استان خراسان شمالی گفت: در کل کشور ۴ میلیون کارمند وجود دارد که ۱ میلیون از این آمار را بانوان تشکیل می‌دهند و البته ۵۰۰ هزار کارمند خانم در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.از سوی دیگر جمعیت بالای7میلیونی دختران دانش آموز نشان از گستردگی کار آموزش و پرورش در حوزه زنان و دختران دارد. گستردگی که گرچه به تعبیری تمام بخش های مختلف آموزش و پرورش آن را پوشش می دهد، اما به جهت اهمیت حوزه زنان و دختران، آموزش و پرورش یکی از دو وزارتخانه ای است که اداره کل مجزای امور زنان دارند.

او ادامه داد: بیش از 7میلیون دانش‌آموز دختر در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند که نشان از این است حوزه زنان از اهمیت بالایی برخودار است و باید زمینه برای ظهور توانمندی‌های زنان در بخش‌های مختلف مدیریتی در آموزش و پرورش بیش از پیش فراهم شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: بعد از انقلاب حضور زنان در زمینه مدیریتی افزایش یافت و زنان توانستند در عرصه مدیریتی خوب بدرخشند. ثمره انقلاب برای زنان بیشتر از مردان بوده است. زنان در زمینه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت های موثری داشتند همچنین در زمینه تربیت نسل بسیار فعال هستند.

مینایی‌پور بیان کرد: امروزه شاهد رشد، تعالی و شکوفایی دختران و زنان در حوزه‌های مختلف آموزشی، پرورشی، پژوهشی و ورزشی هستیم و آموزش و پرورش به بستری مناسب برای تربیت زنان توانمند تبدیل شده است تا بتوان در آینده از این پتانسیل و ظرفیت موجود در تمام بخش‌های کلان مدیریتی کشور استفاده کرد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش درمورد توانمندسازی زنان فرهنگی و دختران دانش‌آموز را از برنامه‌های راهبردی و کلان این دفتر اعلام کرد.

مدیرکل امور زنان آموزش و پرورش با اشاره به جمعیت7 میلیونی دانش آموزان دختر در کشور، گفت: دغدغه اصلی ما دهه هشتادی‌ها هستند و شاهدیم که یک گسست نسلی در حال رخ دادن است.گفتگوی بین نسلی راه بیندازیم اجازه دهیم به دانش آموزان راجب به یک موضوع با یکدیگر گفتگو کنندبا مسئولین مدرسه وشهر گفتگو داشته باشند تا با این گفتگوها فاصله وگسست بین نسلی را پر کنیم .

وی درپایان آماری از سهم مدیریتی زنان در مراتب مختلف را ارائه کرد و گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم در این دوره در برخی از مراتب توانسته‌ایم رشد خوبی داشته باشیم. ما تلاش می‌کنیم با تعریف دوره‌های آموزشی و بالا بردن توانایی‌های مدیریتی زنان راه را برای رسیدن به دستور رییس جمهور برای استفاده 30درصدی از زنان برای سطوح مختلف مدیریتی هموار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار