مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش خبر داد: نیمی از کارمندان زن کشور تنها در یک وزارتخانه

شیراز (پانا) - مدیر کل امور زنان خانواده وزارت آموزش و پرورش،با تاکید بر اهمیت فعالیت دفتر امور زنان آموزش و پرورش افزود: از یک میلیون زن کارمند در کشور 500 هزار نفر از آنان در وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار هستند و علاوه بر آن حدود 7 میلیون از دانش آموزان را دختران تشکیل میدهند که این نشان دهنده اهمیت نقش این دفتر است.

کد مطلب: ۸۷۲۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش خبر داد: نیمی از کارمندان زن کشور تنها در یک وزارتخانه

فرحناز مینایی پور ادامه داد: در همین راستا دفتر امور زنان خانواده وزارت آموزش و پرورش سعی می کند با ورود به سیاست گذاری دفاتر مختلف این وزارتخانه ، زمینه ایجاد یک نگاه مثبت در حوزه دختران و زنان را ایجاد کند تا با ایجاد یک تبعیض مثبت، موجب بروز توجه ویژه به نیازهای دختران شود.

وی، با بیان اینکه تحقیقات حاکی از مشارکت اجتماعی پایین دختران و زنان در ایران است گفت: با توجه به افزایش سطح سواد اجتماعی دختران در کشور باید زمینه مشارکت اجتماعی آنان را نیز فراهم کنیم.

وی افزود: در این طرح این دفتر سعی دارد به دختران نحوه های مختلف مشارکت در اجتماع را آموزش دهد، چرا که ما بر این باوریم، افزایش مشارکت اجتماعی دختران مسیر زندگی آنها را هموارتر می کند.

مینایی پور از اجرای طرح نماد برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: یکی دیگر از برنامه هایی که در دستور کارمان است ماده102 قانون برنامه ششم توسعه در مورد تحکیم بنیاد خانواده است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

او اظهار داشت: طرح نماد به منظور آموزش های لازم پیش از ازوداج برگزار می شود، با توجه به اینکه یک ازدواج موفق نیازمند سه آموزش پیش از ازدواج وحین ازدواج و بعد از ازدواج است،آموزش و پرورش سعی کرده در این طرح به آموزش پیش ازدواج بپردازد.

به گفته ی وی، جامعه هدف این طرح دختران پایه یازدهم است که کارگاه های آموزش پیش از ازدواج با عنوان خوب زیستن و سواد زندگی در آن برگزار میشود.

وی تصریح کرد: این طرح به منظور ایجاد زمینه ازدواج موفق و برای این که دختران بتوانند مسیر زندگی و ازدواج خود را به درستی انتخاب کنند و به هر پیشنهادی با تفکر و تعقل پاسخ دهند، برگزار می شود.

خبرنگار: آناهیتا مظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار