رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش خبر داد:‌ تلاش آموزش و پرورش برای اعتباربخشی به سوابق تحصیلی و امتحانات نهایی

تهران (پانا) -رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش تاکید کرد سند تحول بنیادین برنامه راهبردی بسیار ارزشمند برای آموزش و پرورش است و هر برنامه راهبردی مجموعه‌ای از توانمندساز‌ها در راستای اهداف سازمان برای تقویت منابع آن است.

کد مطلب: ۸۷۲۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش خبر داد:‌ تلاش آموزش و پرورش برای اعتباربخشی به سوابق تحصیلی و امتحانات نهایی

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در همایش روسا و کارشناس مسئولان فناوری اداره‌های سنجش استان‌های سراسر کشور که صبح امروز در آموزش و پرورش منطقه ۱۱ تهران برگزار شد گفت: سند تحول بنیادین برنامه راهبردی بسیار ارزشمند برای آموزش و پرورش است و هر برنامه راهبردی مجموعه‌ای از توانمندسازها در راستای اهداف سازمان برای تقویت منابع آن است.

او ادامه داد: سند تحول بنیادین ۶ زیرنظام دارد که توانمندساز هستند. به عنوان مثال زیرنظام راهبری و مدیریت برای تقویت راهبری کار، زیر نظام فضا و تجهیزات، زیرنظام برنامه درسی ملی، زیرنظام نیروی انسانی، زیرنظام ارزشیابی و زیرنظام مالی هر کدام برای پیشبرد بخشی از برنامه‌های آموزش و پرورش است.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: «وقتی از سند تحول آموزش و پرورش صحبت می‌کنیم یکی از زیرنظام‌های آموزش و پرورش کار را پیش می‌برد. برای اجرای سند تحول بنیادین بابد منابع و بودجه تخصیص یابد و از تعارف کم کنیم و اگر این سند از اولویت‌هاست بحث را جدی بگیریم.»

عمادی ادامه داد: وقتی توانمندسازها اجرا شد نتایج آن در ۶ زیرنظام تجلی می‌یابد؛ اکنون ۴۰ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و آموزش و پرورش به هر طریق رشد کرده اما سند تحول بنیادین سندی یکپارچه است که اجرای آن نیازمند عزم جدی است.

او با اشاره به تحول در روش‌های ارزشیابی اظهار کرد: ارزشیابی ۲ بعد دارد که یک بعد حوزه نرم‌افزاری و چگونگی اجرا با توجه به نوع محتوا را شامل می‌شود و آنچنانی که محتوا تدوین می‌شود، ارزشیابی هم خودش را نشان می‌دهد و مایه اصلی ارزشیابی به دست می‌آید و بعد دیگر فرایند اجراست.

مکانیزه شدن فرآیندهای برگزاری امتحانات

عمادی یادآوری کرد مرکز سنجش آموزش و پرورش در فرایند ارزشیابی کارهای سخت افزاری را پیش برده و گفت: در موضوع امتحانات نهایی و فرایندهای مربوط به آن تمام مراحل کار به سمت مکانیزه شدن پیش رفته است. البته که در این مسیر سختی و فشارهای بسیاری متحمل شدیم.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش افزود: مقدمات اجرای سامانه‌ها با وجود نبود زیرساخت‌ها تهیه شد اما همین تلاش باعث تحول در حوزه برگزاری امتحانات شده است.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: سامانه ارسال الکترونیکی سوالات از طریق سامانه سناد در خرداد ۹۷ به جریان افتاد و اکنون مرحله ارسال و تصحیح الکترونیکی کاری بسیار ایمن‌تر و دقیق‌تر در این سامانه است.

عمادی ابراز امیدواری کرد آموزش و پرورش بتواند اعتبار سوابق تحصیلی و نمرات را که محل اختلاف بین این دستگاه و سازمان سنجش است، افزایش دهد. او گفت: با اجرای این سامانه اختلاف نظر در حوزه‌های تصحیح به حداقل کاهش می‌یابد.

او به قرنطینه‌سازی برای طراحی سوالات اشاره کرد وافزود: در حال پیگیری این موضوع است. البته همکاری‌های بین‌بخشی در این زمینه به سختی وجود دارد. در سال‌های گذشته اتکا بر وجدان همکاران طراح و مصحح بود اما درست این است که طراح سوال از لحظه طراحی تا زمانی که آزمون برگزار می‌شود تحت نظارت آموزش و پرورش باشد.

کارگاه آموزشی مسئولان فن‌آوری ادارات کل در سالن هنر و الفبا مدیریت منطقه 11 شهرتهران با موضوع سامانه ارسال و تصحیح الکترونیکی امتحانات نهایی در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار