توسط وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت؛

پیوست مالی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش مجلس ارائه شد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بطحایی پیوست مالی سند تحول بنیادین را به صورت پیش‌نویس به کمیسیون متبوعش ارائه کرد از انتقاد اعضاء این کمیسیون نسبت به طرح موضوعاتی بدون پشتوانه قانونی در رسانه‌ها همچون معلم تمام وقت از سوی آموزش و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۱۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
پیوست مالی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش مجلس ارائه شد

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خانه ملت در تشریح جلسه امروز(یکشنبه 27 آبان ماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیرکل دانشگاه‌ها و موسسات غیردولتی، مدیرکل دانشگاه‌های غیردولتی و معاون پارلمانی وزارت علوم در این جلسه اشاره کرد.

انتقاد به طرح موضوعاتی بدون پشتوانه قانونی ازسوی آموزش و پرورش در رسانه‌ها

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش در پی درخواست نمایندگان توضیحاتی درباره طرح موضوعاتی در رسانه‌ها بدون پشتوانه علمی و قانونی ازسوی برخی مدیران این وزارتخانه و بدون اطلاع اعضای کمیسیون آموزش مجلس ارائه داد، ازجمله این موضوعات عبارتند از معلمان تمام وقت، تعطیلی زمستانی، تعطیلی مدارس در روزهای پخش مسابقات فوتبال، جذب نیرو از سایر دستگاه‌ها، مشق شب دانش‌آموزان و...

وی با بیان اینکه نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مانند مردم از زبان رسانه‌ها متوجه طرح این موضوعات در آموزش و پرورش شده‌اند، افزود: این موضوع مورد انتقاد اعضای کمیسیون در جلسه امروز با بطحایی بود این در حالی است که بسیاری از این موضوعات هنوز روند و فرآیند قانونی خود را طی نکرده‌اند.

رسانه‌ای کردن ایده‌ها قبل از طی کردن روند قانونی منجر به کاهش کارایی آن خواهد شد

میرزاده ادامه داد: آقای بطحایی با پذیرفتن این اعتقاد اذعان کرد؛ رسانه‌ای کردن ایده‌ها و برنامه‌ها قبل از طی کردن روند قانونی منجر به کاهش کاربرد و کارایی آن خواهد شد و فقط ذهن مخاطب را درگیر می‌کند.

ارائه پیوست مالی سند تحول بنیادین به صورت پیش‌نویس

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش پیشنهاداتی را در قالب پیوست مالی در زیرمجموعه سند تحول بنیادین به صورت پیش‌نویس به کمیسیون ارائه داد، اضافه کرد: طبق برآورد انجام شده؛ مجموعه مبالغ مالی در نظر گرفته شده برای تحقق مفاد مطروحه در سند تحول برای اجرای آن تا سال 1400 حدود 10هزار میلیارد تومان می‌شود.

اجرای دقیق سند تحول بنیادین نیازمند واکاوی در حوزه‌های مختلف ازجمله مالی است

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کلیات اهداف مدنظر را مطرح کرده اما اجرای دقیق آن نیازمند واکاوی در حوزه‌های مختلف ازجمله مالی است، اضافه کرد: معیشت، رفاه، درمان و رضایت شغلی نیازمند این انجام این واکاوی بود.

6زیرنظام برای سند تحول بنیادین در نظر گرفته شده است

وی توضیح داد: 6زیرنظام برای سند تحول بنیادین در نظر گرفته شده است که برای اجرای این زیرنظام‌ها نیاز به منابع مالی است و آموزش و پرورش کم و کیف منابع مالی هر کدام را با جزئیات تدوین و طراحی کرده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس همچنین به دیگر دستور کار این جلسه کمیسیون اشاره کرد و افزود: دبیرکل دانشگاه‌ها و موسسات غیردولتی و مدیرکل دانشگاه‌های غیردولتی وزرات علوم و معاون پارلمانی وزارت علوم در این جلسه گزارشی از عملکرد و دغدغه‌ها و مشکلات خود مطرح کردند.

ضرورت معاونت مستقل برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی

به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داشتن معاونت مستقلی برای این دانشگاه‌ها در وزارت علوم، مخالفت با به کارگیری کلمه غیرانتفاعی در این دانشگاه‌ها، رقابتی کردن این دانشگاه‌ها با همتایان دولتی‌شان و.. ازجمله دغدغه های مطروحه ازسوی این مسئولان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار