توسعه گردشگری فرهنگی در سایه گردشگری تاریخی اسقرار یابد

یزد (پانا) _ مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در نشست اخیر خود با برخی از مسئولان خواستار توسعه گردشگری فرهنگی در سایه گردشگری تاریخی و میراثی شد.

کد مطلب: ۸۷۱۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
توسعه گردشگری فرهنگی در سایه گردشگری تاریخی اسقرار یابد

در نشستی با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان اشکذر و همچنین مسئولان برخی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در رابطه با مسائل و مشکلات کاروانسرای شمسی هم‌اندیشی و تصمیماتی اتخاذ گردید.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در این نشست، بیان کرد: توسعه گردشگری باید به گونه‌ای برنامه ریزی و مدیریت شود که گردشگر علاوه بر گردشگری میراثی و بازدید از اماکن تاریخی بتواند به گردشگری فرهنگی نیز بپردازد.

«محمود زارع رشکوئیه» ادامه داد: دیدن جاذبه‌های فرهنگی خاص همچون اماکن تاریخی، نشانه‌های فرهنگی، هنرها، صنایع دستی و نمایش‌های منحصربه‌فرد در یک مکان گردشگری باعث می‌شود گردشگر از هرنقطه از جهان تنها به قصد بازدید از آن مکان خاص مسافرت کند.

زارع رشکوئیه افزود: این وظیفه جامعه میزبان است که بوسیله آثار هنری، تاریخی، علمی، سبک زندگی و یا میراثی موجب جذب و هیجان گردشگران بخصوص گردشگران خارجی شده وآنها را ضمن آشنایی با معماری کهن یزدی وچشم انداز های باستانی وخشتی خارق العاده شهر کویری مان با فرهنگ اصیل وغنی دیارمان نیز آشنا سازد.

گفتنی است کاروانسرای شمسی بنایی به جا مانده از دوره قاجار در فاصله 35 کیلومتری جاده یزد-میبد است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و توسط بخش خصوصی مرمت، بازسازی و تجهیز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار