در دومین جشنواره دانایی و توانایی انجام می‌شود

تجلیل از دانش‌آموزان کتابخوان برتر سراسر کشور

تهران (پانا) - دومین جشنواره دانایی و توانایی از روز گذشته 27 آبان با محوریت شعار بیست‌و‌ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران «حال خوش خواندن» در اردوگاه شهیدباهنر تهران آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۸۷۱۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از دانش‌آموزان کتابخوان برتر سراسر کشور

این جشنواره با حضور 500 هزار دانش‌آموز در مدارس کشور آغاز شده است، در این فرآیند دانش‌آموزان یک کتاب که از سوی وزارت آموزش و پرورش معرفی شده بود را مطالعه کردند، آزمون دادند و نفرات برتر مدرسه انتخاب و به منطقه معرفی شدند.

در مناطق آموزش و پرورش به نفرات شرکت‌کننده دو کتاب معرفی شد. آزمون نفرات برتر با آزمون شناخته شدند و به مرحله استانی راه یافتند. در مرحله استانی تعداد کتاب‌ها به سه جلد افزایش پیدا کرد. پس از آزمون استانی در نهایت نفرات برتر هر استان معرفی شدند.

از هر استان هشت نفر به عنوان برگزیده انتخاب شده است چهار دانش‌آموز پسر و چهار دانش‌آموز دختر که از پایه‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم متوسطه هستند به مرحله نهایی و کشوری راه یافتند.

در مرحله کشوری چهار کتاب به انتخاب خود دانش‌آموزان مطالعه قرار می‌شود و تفاوت این مرحله آن است که در این مرحله آزمونی برگزار نمی‌شود و به جای آن کارگاه‌های کتاب‌پژوهی برگزار می‌شود.

در این دوره 32 مروج و رابط فعال کتاب و کتابخوانی از استان‌ها دعوت شده‌اند و به همراه دانش‌آموزان 300 نفر شرکت کننده در این دوره حضور خواهند داشت.

این مراسم امروز با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اشرف بروجردی رئیس کتابخانه ملی ایران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار