معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان درنشست شورای آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش بستر مناسبی برای انجام فعالیت های فرهنگی است

اهواز (پانا) -معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر جامعه نیاز به کار فرهنگی دارد و بهترین مکان برای انجام کارهای فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۷۱۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش بستر مناسبی برای انجام فعالیت های فرهنگی است

اردشیر شجاعی در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ضرورت اجرای طرح معراج در مدارس بر کسی پوشیده نیست، گفت: در حال حاضر جامعه نیاز به کار فرهنگی دارد و بهترین مکان برای انجام کارهای فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش است.

وی در عین حال با بیان اینکه امکان تغییر برنامه های درسی منحصرا در اختیار شورای عالی آموزش و پرورش است، تصریح کرد: در آموزش و پرورش امکان تغییر برنامه درسی از اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش است و حذف 60 ساعت از برنامه درسی تنها با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش تحقق پیدا می کند.

شجاعی گفت: جامعه هدف طرح معراج خانواده، معلمان و دانش‌آموزان هستند. اگر خانواده و معلمان را به عنوان جامعه هدف در نظر بگیریم، می‌توانیم از طریق جامعه هدف معلمان به جامعه هدف سوم یعنی دانش‌آموزان ورود کنیم.

وی افزود: باید برای معلم‌ها فرآیند اجرای طرح و اهداف آن روشن شود تا در این صورت بتوان اثر اثربخشی در این طرح را افزایش داد.شجاعی بیان کرد: اگر اجرای طرح معراج توسط معلمان انجام شود، بدون اینکه نیاز به تغییر برنامه درسی باشد اثر گذاری طرح نیز افزایش پیدا می کند.

55 راهکار برای گسترش همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش

مهدی رفیعی‌دهکردی، معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان نیز در این جلسه گفت: 55 راهکار مستقیم برای گسترش همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است و به نظر می‌رسد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در آینده بیشتر توسعه پیدا کند.

وی افزود: در آزمونی که در خصوص سلامت روان با حضور 72 هزار و 300 دانش‌آموز برگزار شد، مشخص شد که آمار قابل توجهی به‌ویژه در بخش دختران، از حمایت عاطفی خانواده فاصله دارند.

رفیعی گفت: یکی از نهادهایی که می‌تواند در رفع این معضل بازوی آموزش و پرورش باشد، حوزه علمیه است از این رو از اجرای طرحی مثل معراج باید حمایت مالی صورت گیرد.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش های ما در مدارس باید عقلانیت، تقویت مبانی شناختی و خودکنترلی را در دانش آموزان ایجاد کند و لازم است که به مبانی شناختی بیشتر توجه داشته باشیم.

رفیعی‌دهکردی افزود: دستورالعمل جدیدی از طرف وزارتخانه برای ما ارسال شده است که طبق آن هر کلاس باید از دروسی که احساس می‌شود ساعت مازاد دارد، با صلاحدید مدیر، شورای معلمین و نظارت خانواده، 60 ساعت را به کارهای تربیتی و مهارتی اختصاص دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار