مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در نشست شورای آموزش و پرورش:

جذب بازماندگان از تحصیل یک تکلیف ملی است

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت:شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از چرخه تحصیل یک تکلیف ملی است.

کد مطلب: ۸۵۲۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
جذب بازماندگان از تحصیل یک تکلیف ملی است

محمد تقی زاده در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: توانمندسازی نیروی انسانی از اولویت های مهم مجموعه تعلیم و تربیت استان است. در سال گذشته 4 هزار و 300 نفر به عنوان نیروی حق التدریس به کاروان تعلیم و تربیت پیوستند.

وی با بیان اینکه اولویت اول آموزش و پرورش خوزستان آموزش ساده ترین مهارت های زندگی اجتماعی به دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: آموزش ساده ترین واژه های زندگی اجتماعی به دانش آموزان از جمله محبت، همدلی، رفاقت، همیاری و احترام به بزرگتر از جمله مهمترین رویکردهای عملکردی مجموعه آموزش و پرورش استان است.

تقی زاده با اشاره به جذب 100 درصدی نوآموزان پیش دبستانی در خوزستان، تصریح کرد: مهمترین هدف از اجباری کردن دوره پیش دبستانی مقابله با پدیده شوم بازماندگی از تحصیل است. تحقیقات نشان داده است که بین آمار بازماندگان از تحصیل و آسیب های اجتماعی ارتباط مستقیمی وجود دارد. تمام تلاش مجموعه تعلیم و تربیت استان در راستای ریشه کن کردن پدیده بازماندگی از تحصیل متمرکز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه گفت: امسال یک میلیون دانش آموز خوزستانی به استقبال ماه باشکوه مهر می روند. 40 هزار کلاس درس در قالب 8 هزار مدرسه پذیرای این دانش آموز در آغاز بهار تعلیم و تربیت خواهد بود.

وی در عین حال با اظهار اینکه 70 هزار معلم در خوزستان کار آموزش دانش آموزان را از مهرماه کلید خواهند زد، توضیح داد: یکی از مهمترین اولویت های آموزش و پرورش استان، بهبود نیروی انسانی است. در این راه از تمام ظرفیت های ملی و استانی از جمله وزارت آموزش و پرورش و استانداری خوزستان بهره بردیم. با اجباری شدن طرح پیش از دبستانی در سال گذشته 7 هزار نفر از نیروهای پیش دبستانی به عنوان نیروی حق التدریس جذب شدند و به تبع آن با خالی شدن ظرفیت پیش دبستانی 7 هزار نفر نیز به عنوان نیروی پیش دبستانی به مجموعه تعلیم و تربیت استان اضافه شدند.

تقی زاده همچنین با تاکید بر اینکه شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیلی یک وظیفه ملی است، عنوان کرد: اجرای طرح جامع شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل برای دومین سال پیاپی می تواند در رشه کن کردن این پدیده به آموزش و پرورش کمک شایانی کند. از همه دستگاه های مرتبط تقاضا داریم به مجموعه تعلیم و تربیت استان در انجام این وظیفه کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه توجه به تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان از دیگر اولویت های مهم آموزش و پرورش است، عنوان کرد: تا قبل از آغاز مهرماه تجهیزات ورزشی مدرسه ای با اختصاص اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال در بین مدارس سراسر استان توزیع خواهد شد.

تقی زاده اضافه کرد: در سال تحصیلی گذشته آموزش و پرورش استان به دلیل پدیده ریزگردها و آلودگی هوا 16 روز تعطیلی را تجربه کرد. تنها مشارکت و هم افزایی سایر دستگاه ها و نهادها می تواند مشکلات ناشی از وجود شرایط این چنینی را برطرف کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید به دغدغه همه اعضای جامعه تبدیل شود. توسعه پایدار کشور مرهون توجه ویژه به آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار