در حاشیه هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران؛

تقدیر مدیران و مسئولین آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از استاندار پایتخت

تهران (پانا) - هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران در سال ۹۷ با حضور استاندار تهران، در سالن همایش‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزارشد.

کد مطلب: ۸۷۰۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر مدیران و مسئولین آموزش و پرورش شهرستانهای  استان تهران از استاندار پایتخت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران در سال ۱۳۹۷ با حضور محمدحسین مقیمی، استاندار تهران، شکرالله حسن بیگی، معاون سیاسی، اجتماعی استاندار، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل اموزش و پرورش شهرستان‌های استان، علی شهری، مدیرکل نوسازی مدارس استان، فرزانه مروستی،مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران و دیگر اعضا در سالن هم اندیشی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

در این نشست، ضمن بحث حاضرین پیرامون مباحث ضروری آموزشی و پرورشی در استان تهران، مصوبات جلسات گذشته مورد بررسی قرار گرفته و ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزشی مدارس معاونت آموزش متوسطه مورد تبادل نظر قرار گرفت. دیگر برنامه این نشست نیز تبیین تفاهم نامه آموزش و پرورش شهرستان شهریار با شهرداری این شهرستان جهت ساخت و تجهیز ۱۰ باب مدرسه در منطقه بود که به استماع حضار رسیده و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مقیمی: برای رسیدن به اهداف کشور باید نگاه کنونی به آموزش و پرورش را تغیر دهیم

در این نشست همچنین محمد حسین مقیمی، استاندار تهران ضمن اشاره به اهمیت حوزه آموزش و پرورش در ارتقای جایگاه کلی کشور و نظام اظهار داشت: بنده به شخصه به آموزش و پرورش از گذشته تا به امروز اعتقاد جدی دارم و به زعم من اگر بخواهیم کشور را به اهداف اعلای خود برسانیم، باید نگاه کنونی و جاری خود را به این حوزه تغییر دهیم.

مقام عالی دولت در استان تصریح کرد: این در حالی است که متاسفانه امروز این نگاه و رویکرد توام با تغییر فضای آموزش در کشور وجود ندارد. با این حال باز هم تاکید بر این است که اگر آموزش و پرورش در مجرای صحیح خود حرکت کند، کشور حتما به اهداف خود خواهد رسید.

وی همچنین ضمن گلایه از عدم هزینه‌کرد هدفمند در حوزه آموزش کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز ده‌ها هزینه سنگین در سایر حوزه‌های صورت می‌گیرد و در عین حال هرجا صحبت از آموزش و پرورش به میان می‌آید، حتی شاهد مخالفت برخی برای کمک به آموزش و پرورش هستیم. چرا باید برای هر امری هزینه داشته باشیم و برای اساس کار که آموزش و پرورش است، هیچ کاری ترتیب ندهیم؟

مقیمی در ادامه همچنین اشاره‌ای نیز به سختی‌ها و مشکلات پیش روی فرهنگیان داشت و یادآور شد: اگر دبیر یا استادی واقعا بخواهد به شرافت و اصلات شغلی معلمی بپردازد، مشکلات زیادی پیش روی خود خواهد داشت اما نباید فراموش کنیم که اساس و بنیان جامعه در همین فضاها شکل می‌گیرد و هر ممارستی در این راستا انجام دهیم، در واقع کم خواهد بود. توصیه من به همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی در استان این است که به امر آموزش و پرورش توجه جدی داشته باشند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه همکاری که رئیس آموزش و پرورش شهرستان شهریار با شورای اسلامی و شهرداری این شهرستان در راستای ساخت و تجهییز مدارس ترتیب داده در خور توجه بوده و می‌تواند به عنوان الگویی مناسب تلقی شود. در مقابل نیز مثلا شهرداری که تقبل کرده تا بخشی از بودجه جاری خود را در راستای تجهیز مراکز آموزشی هزینه کند، باید مورد تجلیل قرار بگیرد تا بتوانیم شاهد تعمیم این فرهنگ ارزشمند در میان مردم و مسئولین در هر رده و جایگاهی باشیم.

هرکجا باشم، سرباز انقلاب خواهم بود

در ادامه استاندار تهران که آخرین ساعات حضور خود در کسوت کنونی را پشت سر گذاشته و بازنشسته خواهد شد، ضمن اشاره به این موضوع تاکید داشت: بازنشستگی برای شخص من چندان اهمیتی ندارد و هرکجا که باشم سرباز انقلاب و نظام خواهم بود. چرا که ما باید تا آخرین روز سلامت خود در راستای ادای دین به خون شهدای گرانقدر انقلاب تلاش کنیم. تلاش‌هایی که به زعم من، در نهایت می‌تواند به تقویت پایه‌های نظام و انقلاب منجر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار