جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی: کارگروه مشورتی بررسی CFT تشکیل می‌شود

فلاحت پیشه: احتمال ارسال برخی از ایرادات شورای نگهبان به CFT به مجمع تشخیص وجود دارد

تهران (پانا) - نخستین جلسه بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۱۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی: کارگروه مشورتی بررسی CFT تشکیل می‌شود

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از عصر (ساعت 14 لغایت 16:30) امروز (یکشنبه) با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، لعیا جنیدی، معاون حقوقی رییس جمهوری، سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، عباسعلی کدخدایی، قائم مقام دبیر شورای نگهبان، دو تن از اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام و کارشناسانی از مرکز پژوهشهای مجلس وارد بررسی ایرادات 22 گانه شورای نگهبان به لایحه الحاق به کنوانسیون CFT شد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی غرب در تشریح جزئیات نشست این کمیسیون می‌گوید: «ایراد نخست شورای نگهبان به لایحه CFT مورد بحث و بررسی قرار گرفت زیرا بخش اعظم شورای نگهبان از جمله نتیجه گیری کلی و مغایرت دانستن متن لایحه با منافع ملی کشور به این بند مربوط است. این بند مربوط به این است که آیا می‌توان شرطی بر CFT قائل شد یا خیر. نمایندگان حاضر در کمیسیون اظهارنظرهای مختلفی در این خصوص مطرح کردند که در نهایت پیشنهاد شد تا در مورد متنی که باید به رأی گذاشته شود کارگروه مشترکی تشکیل دهیم که اثر مشورتی داشته باشد لذا سعی می‌کنیم نمایندگانی از جریان‌‌های مختلف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، شورای نگهبان و دولت به ویژه معاونت حقوقی ریاست جمهوری در این کارگروه حضور داشته باشند.»

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه می‌کند: «موارد و ایراداتی که به موجب اختلافات در کارگروه مذکور تعیین تکلیف نشود، مشخص و در مورد آن‌ها بنا بر مصلحت تصمیم‌گیری می‌شود لذا ممکن است مجلس بر نظرات قبلی اصرار یا آن‌ها را تغییر دهد که در این صورت موارد به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود تا نظر مصلحتی داده شود.»

او یادآور می‌شود: «کارگروه مذکور مشورتی است بنابراین نمایندگان کمیسیون امنیت ملی حق دارند در مورد 22 ایراد شورای نگهبان رأی دهند ولی رأی نهایی در مورد لایحه در صحن علنی مجلس داده می‌شود. این جلسه مشورتی، جدی‌ترین و اثرگذارترین جلسه برای بررسی لایحه CFT خواهد بود که در مورد متن لایحه بحث و بررسی صورت می‌گیرد. در جلسه آتی کمیسیون امنیت ملی مجلس که بعد از جلسه مشورتی تشکیل می‌شود، فقط اعضای کمیسیون و نماینده شورای نگهبان حضور خواهند داشت تا در مورد تک تک ایرادات رأی‌گیری شود.»

علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در همین زمینه متذکر می‌شود که در جلسه مشورتی بررسی CFT که در هفته جاری تشکیل می‌شود، نمایندگانی از سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح نیز حضور خواهند یافت.

یکی از اعضا کمیسیون امنیت ملی در همین زمینه به پانا گفت که اگر جلسات به همین شکل برگزار شود، به نظر می‌رسد این کمیسیون لایحه CFT را برای رای‌گیری نهایی در هفته آینده به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار