نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: خبرنگاران مطالب واقعی و امید آفرین را منعکس کنند

تحصیل و علم آموزی اصلی ترین وظیفه دانش آموزان است

تبریز (پانا)- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خطاب به دانش آموزان خبرنگار گفت: شما به عنوان خبرنگار باید سعی کنید هرگز دروغ ننویسید و همیشه حقایق را بیان کنید و اخباری را تولید و منتشر کنید که در جامعه مخصوصا بین جوانان امید به آینده را افزایش دهد.

کد مطلب: ۸۷۱۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: خبرنگاران  مطالب واقعی و امید آفرین را منعکس کنند

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی آل هاشم در دیدار با دانش آموزان خبر نگار پانا آذربایجان شرقی با عرض فرا رسیدن نهم ربیع الاول و تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: خبرگزاری پانا، مجموعه ای ارزشمند در درون آموزش و پرورش است که برای دانش آموزان علاقمند به حرفه خبرنگاری فرصت ایجاد می کند تا در دوران دانش آموزی وارد عرصه اجتماع شوند و با مسایل جامعه آشنا شوند.

وی ادامه داد: دانش آموزان خبرنگار باید به این مسئله توجه کنند که وظیفه اصلی آن ها درس خواندن و افزایش علم است و هرگز نباید فعالیت در سایر برنامه ها، آن ها را از وظیفه اصلی خود بازدارد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر علم و فناوری و ثروت به دست آمده از علم و حیله است، که امروز احساس برتری می کنند و به قدرت خود می نازند و ما اگر بخواهیم به دنیا برتری خود را نشان دهیم باید در تمامی زمینه ها، علم خود را افزایش دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم خطاب به دانش آموزان خبرنگار گفت: شما به عنوان خبرنگار باید سعی کنید هرگز دروغ ننویسید و همیشه حقایق را بیان کنید و اخباری را تولید و منتشر کنید که در جامعه مخصوصا بین جوانان امید به آینده را افزایش دهد.

وی افزود: در حال حاضر یکی از ترفندهای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده از عملیات روانی برای ناکارآمد نشان دادن نظام و ازبین بردن امید بین مردم به خصوص قشر نوجوان و جوان است و این وظیفه اصلی شما است که مطالب و خبرهایی را منعکس کنید که امید به آیند ه را در جامعه تزریق کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: دشمن 40 سال است که علیه این نظام توطئه می کند و امسال به مناسبت چهلمین سال پیرزوی انقلاب این وظیفه اصحاب رسانه است که دستاوردهای نظام در حوزه های محتلف فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی، علمی، ورزشی و... را بیان کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تصریح کرد: رشد حضور نوجوانان و جوانان در نماز جمعه و مساجد و پیوستن جوانان ایرانی به مدافعان حرم، همگی از دستاوردهای فرهنگی انقلاب هستند که باید برای مردم بازگو شوند و این که در زمان جنگ ما مهمات نداشتیم ولی درحاضر به قدرت برتر موشکی منطقه تبدیل شده ایم و حتی به کشورهای همسایه نیز کمک می کنیم دستاوردهایی است که برای مردم باید بیان شوند.

وی در ادامه با اشاره به هفته کتاب و کتاب خوانی گفت: امروزه تجهیزات و تکنولوژی های روز سبب شده فرهگ کتاب خوانی کمرنگ شود ولی نوجوانان و جوانان باید دقت کنند که هیچ منبع علمی مانند اینترنت نمی تواند جایگزین کتاب باشد و در اثر گذر زمان از بین نمی رود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کرد: کتاب است که گذشته را به آینده وصل می کند و علم دانشمندن را به نسل آینده منتقل می کند.

افتتاح 2 هزار و 200 نمایشگاه کتاب در 2 هزار و 200 مدرسه استان

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این دیدار اظهار کرد: سازمان دانش آموزی با رویکرد تربیت اجتماعی دانش آموزان همواره همراه برنامه های آموزش و پرورش استان است و در مناسبت های مختلف از جمله راهپیمایی 13 آبان امسال حضور پررنگی داشتند.

جعفر پاشایی ادامه داد: امروز به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی و در استای ترویج فرهنگ کتاب خوانی و افزایش سرانه مطالعه، 2 هزار و 200 نمایشگاه کتاب در 2 هزار و 200 مدرسه استان افتتاح شد .

وی افزود: در سال های گذشته به طور میانگین سرانه مطاله هر دانش آموز 8 جلد کتاب بود که در مدت 5 سال توانسته ایم این رقم را به 11 کتاب برسانیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: برای ترویج فرهنگ مطالعه در استان در هزار و 200 روستا که کمتر از 20 دانش آموز دارند در مدت یک روز کتابخانه مدرسه همراه با کتاب های متعدد را برای مطالعه آماده کرده ایم.

آموزش 5 هزار دانش آموز خبرنگار پانا در 3 سال گذشته

سرپرست خبرگزاری پانا آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گزارش مبسوطی از فعالیت ها و اهداف و فلسفه تشکیل خبرگزاری پانا ارایه کرد و گفت:خبرگزاری پانا که با هویت دانش آموزی و با رویکرد اجتماعی دانش آموزان فعالیت می کند از سال 82 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و اقدام به جذب و آموزش دانش آموزان مستعد و علاقمند به حوزه رسانه کرده است.

بیتا غضنفر اقدم ادامه داد: خبرگزاری پانا آذربایجان شرقی در 3 سال اخیر موفق به آموزش و تربیت 5 هزار دانش آموز که در عرصه خبری فعالیت دارند، شده است.

وی افزود: دانش آموزان خبرنگار پانا در تمامی مراسم های دینی، اجتماعی، علمی هنری، ورزشی و... حضور فعال دارند.

در این دیدار دو نفر از دانش آموزان خبرنگار پانا ضمن بیان درد و دل ها و نقش پانا در تربیت اجتماعی خود از نماینده ولی فقیه در استان خواستند تا در همایش بزرگ رسانه ای پانا و همچنین در یکی از جلسات دیدار و گفت وگوی صمیمی خبرنگاران پانا با چهره های شاخص استان حضور بایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار