آیین نکوداشت مقام والای مادر در آذربایجان شرقی

خاطره گویی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از مادرشان

تبریز (پانا)- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مادرم حافظه خوبی دارد و منظومه حیدربابا را حفظ است.

کد مطلب: ۸۷۶۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
خاطره گویی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از مادرشان

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی آل هاشم در آیین نکوداشت مقام والای مادر در آذربایجان شرقی در تالار معلم تبریز اظهار کرد مادر از نظر اسلام دارای جایگاه ویژه ای است و پیامبر با یک جمله که "بهشت زیر پای مادران است" مقام وارزش واقعی مادر را بیان کرده است.

وی با بیان این که هرکس بخواهد به عالی ترین مقام انسانی دست یابد باید به مادر خود احترام بگذارد و به او محبت کند، ادامه داد: در مورد مقام ارجمند مادر، آموزه های فراوانی در سیره و سخنان اهل بیت علیهم السلام می توان یافت که در همه آنه نسبت به احترام و محبت به والدین به خصوص مادر تاکید شده و تکریم مادران را سبب آمرزش گناهان انسان و عامل خوشبختی او برشمرده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تصریح کرد: پدر و مادر تا زنده هستند باید قدر آن را بدانیم و با آنها خوش رفتاری کنیم و حقوق آن ها را بجا آوریم و بدانیم که روزی که کوچک بودیم آن ها دست ما را گرفتند و بزرگ کردند و در پیری وظیفه ما است که دست آن ها را بگیریم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ما باید نسبت به پدر و مادر خود احسان و نیکی کنیم و در آیات قرآنی نیز آمده که "با والدین احسانا" و بزرگوارانه با آن ها رفتار کنیم و آن ها را از خود نرنجانیم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف ما نسبت به پدر و مادر این است که نگاه مهر آمیز نسبت بت آن ها داشته باشیم و رضایت آن ها را بدست آوریم و بدانیم در هر مقام و مسئولیتی که داریم اگر رضایت پدر و مادر نباشد موفق نخواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: انسان پس از مرگ پدر و مادرش نیز نباید آن ها را فراموش کند و با حضور بر سر مزار و قرائت قرآن و انجام کار نیک به نیت روح پاک آن ها باید نسبت به پدر و مادر ادای احترام داشته باشد.

وی با انتقاد از نگه داری پدر و مادران در خانه سالمندان گفت :متاسفانه در خانه های سالمندان مادرانی را سراغ داریم که فرزندانشان سال های سال به دیدنشان نیامده و این مایه تاسف است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کرد: مدیر عامل بنیاد فرهنگی بین اللملی مادر از من خواسته بودند تا مادرم را برای این مراسم دعوت کنم که متاسفانه به علت کسالت و بیماری امکان حضور ایشان نبود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان خاطره ای از مادر خود گفت: در دوران کودکی و نوجوانی ماردم همیشه پی گیر بود کجا می روم؟ با چه کسانی می روم؟ حال که بزرگ شده و در این مقام هستم همچنان همان گونه پی گیر برنامه های من هستند و نقش هدایتی خود را در زندگی من دارند؛ مادرم حافظه خوبی دارد و منظومه حیدربابا را حفظ است.

آیین تجلیل از مقام والای مادر به همت بنیاد فرهنگی بین المللی مادر و امور خانواده استاندری آذربایجان شرقی در تالار معلم تبریز برگزار و از 14 مادر نمونه استان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار