خیّری در شاهین دژ به کمک توسعه طرح های آبخیزداری آمد

ارومیه(پانا)- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: یک فرد خیّر در یکی از روستاهای شاهین دژ احداث سد ملاتی و گابیونی را در این روستا برعهده گرفت.

کد مطلب: ۸۷۰۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
خیّری در شاهین دژ به کمک توسعه طرح های آبخیزداری آمد

میرصمد سید موسوی افزود: این فرد خیّر برای احداث این سدها در روستای «توت بیگلی علیا» شاهین دژ اعلام آمادگی کرده و تمامی اهالی روستا را برای ساخت این سد بسیج کرد.


وی ادامه داد: کارشناسان آبخیزداری اداره کل با حضور در این شهرستان مختصات و وضعیت منطقه را شناسایی می کنند تا مراحل فنی آن اجرا شود.


سید موسوی بیان کرد: این فرد خیّر با مشارکت اهالی منطقه در این حوزه حدود یک میلیارد ریال برای این امر خداپسندانه اختصاص می دهد.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: 20 طرح بزرگ آبخیزداری استان که از طریق اعتبارات صندوق توسعه ملی به اجرا درآمده، در مدت حدود 2 ماه اجرایی شده است و تا پایان آذرماه به بهره برداری می رسد.


سیدموسوی افزود: این طرح ها از اوایل مهر سال جاری آغاز شده و روند اجرایی آنها با سرعت در حال انجام است.


وی اضافه کرد: عملیات اجرایی این طرح ها در 13 شهرستان آذربایجان غربی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا شده است.


سید موسوی بیان کرد: ارومیه، خوی، چالدران، ماکو، چایپاره، اشنویه، نقده، تکاب، میاندوآب، بوکان، پیرانشهر، شاهین دژ و سردشت شهرستان های میزبان طرح های آبخیزداری در راستای ذخیره مناسب و کاهش هدررفت آب در استان است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: از این تعداد تنها چهار طرح آبخیزداری در شهرستان های ارومیه، خوی و بوکان باقی مانده که در حال اتمام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار