مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب آذربایجان غربی

17 آزمایشگاه کیفیت آب شرب آذربایجان غربی را کنترل می کنند

ارومیه(پانا)-مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب آذربایجان غربی گفت: ۱۷ واحد آزمایشگاه به صورت روزانه، آب شرب شهر‌های مختلف استان را مورد آزمایش قرار می‌دهند.

کد مطلب: ۸۶۶۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
17 آزمایشگاه کیفیت آب شرب آذربایجان غربی را کنترل می کنند

رسول اکبری اظهار داشت: ۲ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۸۶۶ نفر در شهر‌های آذربایجان غربی سکونت دارند که کل این جمعیت زیر پوشش خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب شهری استان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ۶۳۴ هزار و ۶۵۸ فقره انشعاب آب در استان آذربایجان غربی وجود دارد گفت: این انشعاب‌ها ۸۶۲ هزار و ۱۱۷ فقره آحاد آب را شامل می‌شود.

اکبری در خصوص منابع آبی استان یاد آور شد: ۲۴۳ حلقه چاه آب در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۰۳ حلقه چاه فعال بوده و برای تامین نیاز آبی هم‌استانی‌ها به کار گرفته می‌شود.

وی حجم کل مخازن را ۴۱۴ هزار و ۷۲۰ مترمکعب عنوان کرد و افزود: از این میزان، ۳۹۲ هزار و ۲۳۰ متر مکعب از حجم مخازن در مدار بهره برداری هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی، طول خطوط انتقال آب استان را ۷۲۵.۱ کیلومتر و طول شبکه توزیع آب را نیز ۴ هزار و ۸۸۳.۹ کیلومتر عنوان کرد و اذعان داشت: کل ظرفیت تامین آب استان ۱۰ هزار و ۲۶۸ لیتر در ثانیه بوده که این آب شرب نیز از طریق آزمایشگاه‌های کنترل آب به صورت منظم و مکرر مورد آزمایش قرار می‌گیرد.


اکبری گفت: کیفیت آب شرب برای ما یک خط قرمز است و آب شرب استان به صورت مستمر در آزمایشگاه‌های کاملاً مجهز کنترل می‌شودوبه منظور پایش سلامت و مطلوبیت آب شرب، به صورت روزانه، شاهد نمونه برداری از آب شرب شهر‌های مختلف آذربایجان غربی هستیم.


رسول اکبری تعداد آزمایشگاه‌های آب شرب شهری استان را ۱۷ واحد آزمایشگاه عنوان کرد و گفت: این آزمایشگاه‌ها به صورت روزانه، آب شرب شهر‌های مختلف استان را مورد آزمایش قرار می‌دهند.

وی کیفیت آب شرب شهر‌ها را یکی از مهمترین مولفه‌های مورد توجه این شرکت عنوان کرد و گفت: در این راستا ۱۲ تصفیه خانه آب شرب در شهر‌های مختلف آذربایجان غربی آب شرب مورد نیاز استان را مورد تصفیه قرار داده و این آب از طریق ۹۹ دستگاه کلرزن مایع و دستی و چهار دستگاه تعداد کلرزن گازی مطلوب سازی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار