برگزاری ‌رزمایش پدافند غیرعامل

یزد (پانا) - رزمایش پدافند غیر عامل با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و با هدف ارتقای ایمنی در واحدهای تولیدی استان و افزایش آمادگی و پایداری در این حوزه، رزمایش پدافند غیرعامل در کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۰۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری ‌رزمایش پدافند غیرعامل

رزمایش پدافند غیرعامل با حضور "‌محمدصادق طهماسبی" مدیرکل پدافند غیرعامل استاندار‌ی، "‌عباس حیدری" ‌سرپرست فرمانداری یزد،‌ جمعی از مسئولان استان و با همکاری سازمان بسیج کارگری سپاه الغدیر، ‌نیروی انتظامی و دستگاه‌های خدمات رسان استان با هدف کاهش آسیب‌ها و خطرها در مقابل حمله‌های دشمن به واحدهای تولیدی و اقتصادی، ‌ارتقای ایمنی و افزایش آمادگی و پایداری در این حوزه در کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد برگزار شد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در این رزمایش گفت: برگزاری این رزمایش ها با هدف بالا بردن سطح آمادگی دستگاه های خدمت رسان و آموزش نیروهای مردمی و جامعه کارگری در مواقع ضروری انجام می شود.
"‌محمدصادق طهماسبی" ادامه داد: عملکرد دستگاه های شرکت کننده در این رزمایش مطلوب بود و لازم است از سازمان بسیج کارگری سپاه الغدیر استان‌، ‌نیروی انتظامی، ‌آتش نشانی، اورژانس، ‌هلال احمر و شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد که در برگزاری این رزمایش نقش موثری داشتند، قدردانی شود.
‌وی افزود: یکی از حوزه های عملکردی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری برگزاری رزمایش است که در هفته نکوداشت پدافند غیرعامل رزمایش های متعدد و متنوعی در حوزه های گوناگون به صورت ستادی، میدانی ‌و دورمیزی در سطح استان و شهرستان ها برگزار شد.
طهماسبی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به رویکرد دشمنان نظام در تهاجم به زیرساخت‌ها و مراکز حیاتی، ‌حساس و مهم کشور، ایجاد اختلال اقتصادی در عرصه های صنعت و تولید و ضرورت مقابله با تهدیدات احتمالی، انجام رزمایش ‌های پدافند غیرعامل و آموزش های لازم به عوامل مدیریتی و اجرایی در واحدهای تولیدی کشور و استان امری ضروری است.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گفت:‌ سناریوی رزمایش حمله به کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد شامل ۲۰ بند با موضوع بمباران هوایی و آتش سوزی به این واحدهای صنعتی برگزار شد و این رزمایش هم به اداره کل پدافند غیرعامل استانداری یزد و هم به دستگاه های شرکت کننده در مانور ارزیابی خوبی ارائه کرد.
طهماسبی همچنین نقش رسانه های استان را در فرهنگ سازی و آموزش مباحث پدافند غیرعامل مهم و ‌خطیر دانست و ادامه داد: عملکرد رسانه های مکتوب و مجازی استان و صدا و سیمای مرکز یزد در هفته نکوداشت پدافند غیرعامل بسیار خوب بود که لازم است از این روحیه تعامل و کوشش ‌متعهدانه قدردانی کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: در آینده شاهد برگزاری مانورها و رزمایش های بیشتری در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل در استان باشیم.
گفتنی است در این رزمایش نیروی انتظامی استان، سازمان بسیج کارگری‌ سپاه الغدیر استان و دستگاه های خدمات و امدادرسان ازجمله اورژانس و فوریت های پزشکی، آتش نشانی، هلال احمر و سازمان آرامستان های شهرداری به ارائه خدمت پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار