کارگاه تخصصی صوت، لحن و تجوید در سنندج برگزار شد

سنندج(پانا)-کارگاه تخصصی صوت، لحن و تجوید قرآن کریم از برنامه های جنبی نخستین جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» به همت دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان با همکاری موسسه قرآنی یاران شهید نواب صفوی در مجتمع فرهمگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۹۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه تخصصی صوت، لحن و تجوید در سنندج برگزار شد

گلباغی دبیر نخستین جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» شامگاه یکشنبه در این کارگاه تخصصی عنوان کرد: این کارگاه آموزشی با شرکت قریب به ٥٠ نفر از علاقه‌مندان به کلام الله مجید و قاریان استان و با تدریس بهروز یاریگل از اساتید قرآن کریم کشور تشکیل شد.

وی با بیان اینکه کارگاه تخصصی صوت، لحن و تجوید از برنامه های جنبی جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» در کردستان است، عنوان کرد: این کارگاه آموزشی با هدف ارتقاء توانمندی و مهارت قاریان برجسته قرآن کریم استان و با بهره گیری از اساتید حوزه قرآن کریم کشور در سنندج برگزار شده است.

به گفته گلباغی، نخستین جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» به همت شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان و با همکاری موسسه قرآنی یاران شهید نواب صفوی از ١٩ الی ٢٢ آبان در هفت رشته در سنندج برگزار می شود.

وی به رشته های این جشنواره قرآنی اشاره کرد و افزود: نخستین جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» در رشته های حفظ شفاهی قرآن شامل حفظ(یک جزء، ۱۰ جزء و کل قران کریم) ویژه آقایان، حفظ کتبی سوره مبارکه یاسین و واقعه، قرائت ترتیل ویژه بانوان و آقایان بالا و زیر ۱۶ سال، ابتهال خوانی فردی ویژه آقایان همزمان با ٢١ و ٢٢ آبان در مجتمع فجر سنندج برگزار می شود.

مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به بخش جنبی این جشنواره بیان کرد: کارگاه تخصصی صوت و لحن و تجوید، برگزاری هفت محفل انسی با قرآن در هفت شهرستان استان، ویژه برنامه حلول ماه مبارک ربیع با موضوع وحدت و هدایت در اسلام با سخنرانی دکتر عاکفی از قاریان بین المللی کشور در بخش جنبی این جشنواره در استان برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره با معرفی نفرات برتر با حضور حمید محمدی، دبیر شورای عالی قرآن کشور ۲۲ آبان‌ماه در مجتمع فرهنگی ـ هنری فجر سنندج برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار