با حضور معاون سازمان زمین شناسی؛

آئین رونمایی از نقشه های گسل شهر کرج برگزار شد

البرز (پانا) - شهیدی ،معاون سازمان زمین شناسی در آئین رونمایی از نقشه های گسل شهر کرج گفت :به همت کارشناسان مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی ، نقشه مقدماتی گسل‌های محدوده طرح تفصیلی شهر کرج و پیرامون آن به منظور طرح دقیق‌سازی گسل‌های فعال کلانشهر کرج، ، گردآوری و تدوین شده است .

کد مطلب: ۸۶۹۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
آئین رونمایی از نقشه های گسل شهر کرج برگزار شد

معاون سازمان زمین شناسی در این مراسم گفت: شهر کرج روز به روز در حال گسترش است و تهیه نقشه های گسل باید با سرعت و دقت تهیه شود تا ضمن شناسنامه دار کردن گسل های موجود در اطراف شهر، از ساخت و ساز بر روی آنها جلوگیری شود.

شهیدی افزود:این نقشه به عنوان پیش نیاز و مبنای کار طرح تدقیق گسل‌ها در کلانشهر کرج محسوب می‌شود و برای استفاده در کاربری‌‎های شهری نیازمند به‌روزرسانی و انجام مطالعات تکمیلی در مقیاس شهری است

در ادامه این مراسم احمدی پرگو ، معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: شهر کرج به وسیله گسل های فعال محصور شده و در منطقه ای با خطر لرزه ای بسیار بالا قرار گرفته است.
احمدی پرگو افزود: برای جلوگیری غافلگیری در زمان وقوع زلزله، مطالعات طرح جامع کاهش خطر پذیری لرزه ای شهر کرج از سال ۹۰ آغاز شد که این مطالعات به تازگی به پایان رسید.

بازنگری و دقیق‌سازی گسل‌های 5 کلانشهر بزرگ کشور از مرداد ماه سال 1395 با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور واگذار و مصوب شد نقشه گسل‌های شهرهای بزرگ تهران، کرج، مشهد، تبریز و کرمان بازنگری، و نرخ لغزش آنها تعیین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار