فرماندار پیشوا:

آموزش و تمرین دو اصل مهم در نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل است

پیشوا(پانا) - فرماندار پیشوا گفت: آموزش و تمرین به عنوان مولفه های اساسی پدافند غیرعامل در جهت نهادینه سازی این فرهنگ در سطح جامعه ضروری است.

کد مطلب: ۸۶۸۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و تمرین دو اصل مهم در نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل است

حسین عباسی در مراسم برگزاری مانور پدافند غیرعامل در مدرسه الغدیر شهرستان پیشوا بیان کرد: با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل گفت: با توجه به اینکه هر کشوری شرایط و موقعیت‌های مختلفی را تجریه می ‌کند برای پیشگیری و کاهش آسیب پذیری در مقابل خطرات و تهدیدها، اقداماتی به منظور کسب آمادگی مدنظر قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: پدافند غیرعامل یکی از موضوعات مهمی است که طی سال های اخیر با تاکیدمقام معظم رهبری( مدظله العالی) در سطح کشور عمومیت پیدا کرده و بر اساس فرمان معظم له سازمانی به همین نام در کشور تشکیل گردیده تا اقدامات و طرح های این حوزه راهبری و هدایت شده و با انسجام بیشتری انجام پذیرد.

عباسی خاطرنشان کرد: پدافند عامل دفاع در برابر دشمن با به کارگیری سلاح ها و تجهیزات جنگی است که کشورمان در دوران هشت سال دفاع مقدس با این موضوع روبرو بود و در یک جنگ نابرابر شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نمود.

فرماندار شهرستان پیشوا تصریح کرد: همیشه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران مورد مطمع نظر استکبار و دشمنان خارجی بوده است و در طول عمر چهل ساله انقلاب اسلامی همواره به انحای مختل نقشه های شومی را علیه ملت ایران طراحی کرده اند و این مهم، تقویت بنیه دفاعی کشور و مصون سازی زیرساخت ها را برای افزایش ضریب بازدارندگی ضروری می نماید.

عباسی با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل، ادامه داد: همه دستگاه های اداری و آموزشی باید برای توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل تلاش کنند و ضمن ارائه آموزش های لازم و بروزسانی اطلاعات جامعه هدف خود، تمرین و ممارست را به عنوان یکی از مولفه های پدافند غیرعامل به منظور ارزیابی میزان آمادگی و اثربخشی آموزش ها مورد توجه قرار دهند تا شاهد کمترین آسیب های جانی و مالی در رویارویی با خطرات و تهدیدات احتمالی باشیم.

وی تاکید کرد: علاوه بر پدافند غیرعامل، توجه به موضوعی به نام مدیریت بحران نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است که با موضوع پدافند دارای تفاوت ها و شباهت هایی است و در آن مجموعه اقدامات لازم برای پیشگیری، نجات، کاهش خسارت، عادی کردن وضعیت و بالاخره ترمیم و بازسازی شرایط که بر اساس عوامل طبیعی و غیرطبیعی ایجاد شده، انجام می گیرد و لازم است در هر دو بحث پدافند غیرعامل و مدیریت بحران آموزش های لازم به اقشار مختلف مردم به خصوص دانش آموزان ارائه شود.

/خبرنگار:سما شاهوار/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار