با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد:

رونمایی از دستاوردهای سازمان پژوهش های علمی و صنعتی در اسلامشهر

اسلامشهر (پانا ) - با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و فرماندار اسلامشهر در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در بخش احمدآباد مستوفی دو دستاورد ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد که اخیراً در لیست تحریم‌ها قرار گرفته بودند، رونمایی شد.

کد مطلب: ۸۶۸۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از  دستاوردهای  سازمان پژوهش های علمی و صنعتی  در اسلامشهر

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دراین دیداراز پژوهشکده کشاورزی، آزمایشگاه‌ سلول‌های بنیادی، آزمایشگاه بافت ریز ازدیاد گیاهان دارویی و تزئینی، پژوهشکده بیوتکنولوژی، مرکز کلکسیون میکرو ارگانیسم‌های صنعتی ایران (ویژه نگهداری و حفظ منابع زیستی جهت ارائه به مراکز صنعتی و پژوهشی و دانشگاهی)، پژوهشکده زیست فناوری،پژوهشکده بیوتکنولوژی (تولیدکننده انواع آنتی‌بیوتیک‌ها)،شرکت دانش‌بنیان سرو هیدرولیک پویا و بکر پارت خاورمیانه بازدید کرد.
در این بازدید از شیر الکتروهیدورولیک و نازل سوخت پاش هواپیماکه در ایران فقط دو شرکت آن را تولید می‌کنند و برای اولین بار توسط شرکت دانش بنیان سرو هیدرولیک پویا تولید شد، رونمایی شد.
وزیر علوم با حضور در یک شرکت دانش‌بنیان دیگر به نام شرکت بکر پارت خاورمیانه از ساخت و بومی‌سازی رادیو VHF و AM که ویژه پرنده‌های هوایی (غیرنظامی) است رونمایی کرد.
این محصول از قطعات حساس و تحریمی به حساب می‌آید و در حقیقت می‌توان گفت این شرکت زائیده تحریم‌هاست که توانسته در کنار ۱۵ شرکت دیگر انجمنی را برای تأمین نیازهای هوایی ایران تأسیس و در این زمینه فعالیت مشترک داشته باشد.
یکی از مسئولین شرکت در خصوص این دو محصول اظهار داشت: یکسال است این رادیو در هلی‌کوپترهای ناجا نصب و هواناجا از آن بهره‌برداری می‌کنند ضمن اینکه پرنده‌های هوانیروز ارتش هم درخواست استفاده از این محصول را داده‌اند، این در حالیست که این دستگاه با یک سوم قیمت مشابه خارجی در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.
در بخش دیگری از این شرکت جعبه سیاه هلی‌کوپتر توسط جوانان این مرز و بوم ساخته شده که تائیده آن توسط پنها (پشتیبانی و نوسازی هلی‌کوپتری ایران) داده شده و حدود ۴۳۰ بار تست نهایی شده است، این در حالیست که این محصول روز گذشته در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته و رونمایی از آن پیام خوبی را به طرف خارجی اعلام خواهد کرد.
شایان ذکر است ،گردش مالی ۲۰۰ میلیاردی این پانزده شرکت دانش‌بنیان با حضور ۲۵۰ کارمند نقطه امیدی برای پشتیبانی هوایی به حساب میآید.

/خبرنگار :ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار