زمین‌گیری لایحه حمایت از محیط‌‌بانان در گردنه مجلس

تهران (پانا) - درگیری میان شکارچیان غیرمجاز و محیط‌بانان همچنان ادامه دارد و هر چند وقت یک بار قربانیان بیشتری می‌گیرد و این در حالی است که لایحه حمایت از محیط‌بانان مدت‌هاست در مجلس شورای اسلامی بلاتکلیف باقی مانده است.

کد مطلب: ۸۶۸۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
زمین‌گیری لایحه حمایت از محیط‌‌بانان در گردنه مجلس

فاطمه ذوالقدر، عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی فوری لایحه حمایت از محیط‌بانان ضرورت دارد به پانا گفت: تعداد محیط‌بانان با مساحت عرصه‌های طبیعی کشور همخوانی ندارد به طوری که اکنون به ازای هر 12 هزار هکتار یک محیط‌بان وجود دارد و در مجموع بیش از سه هزار محیط‌بان در کشور از طبیعت محافظت می‌کنند.

این عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد محیط‌بانان جوابگوی حفاظت از مراتع و حیات وحش کشور و مقابله با شکارچیان غیرمجاز نیست، گفت: بی‌توجهی به محیط‌بانان وضع آنها را بحرانی‌تر می‌کند، بنابراین رفع کمبود نیروی محیط‌بان، کاهش ریسک کاری و رفع کمبود تجهیزات محیط‌بانی از ضرورت‌های حمایت از حافظان منابع طبیعی کشور است.

نماینده مردم تهران در مجلس به کمبود تعداد پاسگاه‌های محیط‌بانی در کشور اشاره کرد و گفت: تعداد پاسگاه‌های محیط‌بانی در مناطق حفاظت‌شده بسیار محدود است که باعث شده تا پایین‌تر از استاندارد جهانی قرار بگیریم به طوری که تعداد پاسگاه‌های محیط‌بانی کشور یک‌ششم استاندارد جهانی است.

ذوالقدر تصریح کرد: وضعیت معیشتی و اقتصادی محیط‌بانان نیز بسیار نامطلوب است و نیاز است که هر چه سریع‌تر لایحه حمایت از محیط‌بانان در دستور کار صحن علنی قرار گیرد تا فرآیند استفاده از سلاح برای محیط‌بانان تسهیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار