مدیر آموزش و پرورش باوی خبر داد:

برگزاری آیین روز آزمایشگاه در پژوهش سرای امام صادق(ع)

باوی (پانا) - مراسم روز آزمایشگاه  با هدف علاقه مند کردن دانش آموزان به آزمایش های عملی، همزمان با سراسر کشور در شهرستان باوی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۸۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین روز آزمایشگاه در پژوهش سرای امام صادق(ع)

مجید موحدیان دراین باره گفت: آموزش علوم پایه از جمله فیزیک، شیمی، زیست شناسی همراه با دیدن، لمس کردن و آزمایش کردن به وسیله دانش آموزان تعمیق می گردد، بسیاری از دروس که برای تمرین دادن و پروراندن مهارت های کاوشگری در شاگردان طراحی شده اند می تواند در شکل آزمایشگاهی سازمان یابند.

وی گفت: توان مسئله یابی با روش های جستجو گرانه و کنجکاوانه در دانش آموزان باید برانگیخته شود تا ادراک آنان گسترش یابد و کتاب های آزمایشگاه علوم نیز با هدف یادگیری علوم تجربی به شکل کاربردی و در قالب اجرای گروهی تدوین شده است.

موحدیان گفت: هدف از برگزاری این رویداد در سطح کشور تشویق دانش آموزان و دبیران برای پرداختن به آزمایشگاه است و لذا 11 آبان به نام روز آزمایشگاه نامگذاری و در تمام کشور، مدارس در این روز به فعالیت های آزمایشگاهی می پردازند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان باوی ادامه داد:

در همین راستا پژوهش سرای امام صادق(ع) شهرستان باوی اقدام به برگزاری کارگاه های عملی، در شاخه های شیمی، زیست شناسی و فیزیک نمود. وی همچنین افزود:

در این کارگاه ها دانش آموزان مسئولیت بخش های مختلف را تحت نظارت دبیران مربوطه بر عهده دارند و فعالیتهایی
در شاخه شیمی: تولید صابون جامد، تعیین کیفیت نسبی روغن های خوراکی، تولید گاز کربن دی اکسید
و در شاخه فیزیک: توربین بخار، اسباب بازی های ساخته شده بر اساس بیروی کشسانی، تولید فیلم انیمیشن، تولید رعد و برق و الکتریسیته، ساخت موتور الکتریکی ساده و نیز

درشاخه زیست شناسی: تعیین گروه خونی، تعیینBMi بدن، گرفتن فشار خون و قند خون، تشریح مغز، کلیه، چشم، قلب و رنگ آمیزی بافت های گیاهی را انجام می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار