معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان: روز آزمایشگاه در مدارس متوسطه استان برگزار می‌شود

سنندج(پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: همزمان با 11 آبان گرامیداشت روز آزمایشگاه ویژه برنامه هایی در مدارس متوسطه اول و دوم برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۶۶۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان: روز آزمایشگاه در مدارس متوسطه استان برگزار می‌شود

مهدی نامدار، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان با اعلام این خبر گفت: با توجه به نقش مهم فعّالیّت های آزمایشگاهی در امر آموزش و نظر به تدوین کتاب جدید التالیف آزمایشگاه علوم در دوره متوسطه ی نظری، همزمان با هفته دانش آموز، « 11 آبان ماه » که به نام «روز آزمایشگاه» نام گذاری شده است؛ ویژه برنامه هایی در مدارس متوسطه نظری و مدارس متوسطه اول برگزار می شود.

نامدار با بیان اینکه برنامه درسی دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زمین شناسی با این دیدگاه که به همراه ارائه مبانی نظری، از آزمایش‌ها و فعّالیّت‌های عملی نیز در آموزش استفاده شود، تدوین شده است؛ گفت: انجام فعّالیّت های آزمایشگاهی علاوه بر تثبیت یادگیری وافزایش میزان ماندگاری مفاهیم آموخته شده، به کسب مهارت هایی منجر می گردد که در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گرفته و زمینه های نوآوری و خلاقیّت دانش آموزان را فراهم می سازد.

وی به برنامه های اجرایی روز آزمایشگاه در مدارس نیز اشاره کرد و نواخته شدن زنگ آزمایشگاه در مدارس، انجام آزمایش های جذاب و بی خطر توسط دانش آموزان، نصب تراکت و پوستر اهمیت آزمایشگاه در امر آموزش، آموزش استفاده از کپسول آتش نشانی، نمایشگاه دست سازه های دانش آموزان و دبیران و برگزاری مسابقات از آزمایش های خلاق و مفرح در مدرسه را از اهم این برنامه ها نام برد.

نامدار هدف از برگزاری روز آزمایشگاه را احیاء و کیفیت بخشی اجرای آزمایش های کاربردی در مدارس متوسطه، تبیین آموزش مستقل کتاب جدید التالیف آزمایشگاه علوم، هویت بخشی به دانش آموز همیار معلم آزمایشگاه و فعال نمودن انجمن علمی- پژوهشی آزمایشگاه و در نهایت شناسایی و تشویق مدارس موفق در زمینه کیفیت بخشی به درس آزمایشگاه علوم عنوان کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در پایان خاطر نشان کرد: پژوهش سراها، مدارس و شهرستان های برتر رتبه بندی شده و به نحو مقتضی به صورت مادی و معنوی مورد تقدیر استانی و وزارتی قرار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار