صادرات بیش از 641 هزار تن ماده معدنی به ارزش 52 میلیون دلار در فارس

شیراز (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از افزایش 1.2 میلیون تنی استخراج اسمی سالانه معادن استان در هفت ماهه سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۷۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
صادرات بیش از 641 هزار تن ماده معدنی به ارزش 52 میلیون دلار در فارس

علی همتی گفت: از ابتدای امسال تعداد 11 فقره پروانه بهره برداری معدن با میزان سرمایه گذاری 62.7 میلیارد ریال و اشتغال ایجاد شده 58 نفر در حوزه معدن صادر شده است که با صدور آنها حدود 1.2 میلیون تن به میزان استخراج اسمی سالانه اضافه می شود.

وی افزود : استخراج اسمی سالانه معادن 49.7 میلیون تن از 580 معدن دارای پروانه بهره برداری موجود در استان و اشتغال مستقیم بیش از 7900 نفر در این بخش با سرمایه گذاری بالغ بر 6300 میلیارد ریال از توانمندیهای بخش معادن استان است.

وی با اشاره به وضعیت صدور مجوزهای معدنی در سالجاری تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد 143 فقره مجوز معدنی در استان صادر شده است که 48 فقره پروانه اکتشاف ، 18 فقره گواهی کشف و 11 فقره نیز پروانه بهره برداری و 66 فقره مجوز برداشت می باشد که ظرفیت استخراج در 11 معدن جدید 1.2 میلیون تن می باشد.

همتی تصریح کرد: در نیمه اول سالجاری بیش از 641 هزار تن صادرات ماده معدنی به ارزش 52 میلیون دلار بوده که به کشورهای همسایه وسایر کشورها صادرات داشته ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اعلام کرد:کشورهای چین،عراق،ترکیه،آذربایجان، افغانستان،گرجستان،روسیه،پاکستان،ارمنستان،هلند،اتریش،هند،کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی از مهمترین بازارهای هدف صادراتی ماده معدنی کشور به شمار می رود.

او افزود: در سال جاری شورای معادن استان به ریاست استاندار فارس تشکیل و در 4 جلسه مسائلی همچون توسعه صنایع معدنی،تاکید بر تهیه نقشه راه بخش معدن،جلوگیری از برداشت های غیر مجاز،تعیین تکلیف معادن تعطیل،انتقال حساب های مالی و مالیاتی معادن به استان و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار