صادرات 121 میلیارد دلار کالا از استان فارس

شیراز (پانا) - رییس سازمان صنعت , معدن و تجارت استان فارس گفت: طی شش ماهه اول سال جاری ، 172هزار تن کالا به ارزش 121 میلیارد دلار از استان به کشورهای هدف صادر شده است.

کد مطلب: ۸۶۰۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
صادرات 121 میلیارد دلار کالا از استان فارس

علی همتی با اشاره به اینکه توسعه صادرات غیر‌نفتی، استراتژی اقتصاد پایدار است افزود : عمده کالاهای صادراتی استان فارس شامل مواد غذایی ، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی،اوره،سیمان،کاشی و سرامیک،آرد گندم،خرما،محصولات لبنی،شیره و عصاره شیرین بیان و انواع سنگ های معدنی از این استان به کشورهای مقصد صادر می شود.

همتی با اشاره به افزایش 18 درصدی ارزش دلاری و 62 درصدی وزنی صادرات کالای غیر نفتی از استان فارس اضافه کرد: ازجمله کشورهای هدف صادراتی استان فارس کشورهای افغانستان، عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، ویتنام،کویت،آلمان،ترکیه،هند،اندونزی و قطر بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در مورد برخی کالاهای وارداتیاظهار داشت: واردات استان نیز در این مدت بیش از 10 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 49 میلیون دلار بوده است.

همتی تصریح کرد: کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، چین، پاکستان، ازبکستان ،لهستان،سوئد و آلمان نیز مهمترین کشورهای شریک وارداتی استان به شمار می روند.

وی افزود: اقلام عمده وارداتی استان طی این دوره نیز شامل ماشین آلات و دستگاه های برقی،مصنوعات از چدن ،آهن و فولاد،آلومینیوم،روغن های اسانسی،محصولات شیمیایی،مواد پلاستیکی،کاغذ،مقوا و تجهیزات پزشکی بوده است.

همتی درادامه بیان داشت: بدون توسعه صادرات، دستیابی به رشد اقتصادی پایدار میسر نیست لذا یکی از عوامل رشد اقتصادی پایدار ، دستیابی به بازارهای جهانی و توسعه صادرات است که پایداری و دوام صادرات، در گرو تنوع‌بخشی بیشتر به اقلام صادراتی و بهره‌گیری از انواع مزیت‌ها و ظرفیت‌های نهفته در اقتصاد ملی ونیز استفاده از فناوری وتکنولوژی روز دنیا وجذب سرمایه گذار خارجی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار