نواخته شدن زنگ هفته پدافند غیر عامل در اردستان

اردستان، اصفهان (پانا) - زنگ هفته گرامیداشت پدافند غیر عامل در دبیرستان اندیشه با حضور جمعی از مسئولین شهرستان نواخته شد.

کد مطلب: ۸۶۷۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
نواخته شدن زنگ هفته پدافند غیر عامل در اردستان

در این مراسم شفیعی مدیر آموزش و پرورش اردستان بیان کردند : یکی از موضوعات مهمی که باید در مدارس مورد توجه قرار گیرد آموزش‌های پدافند غیرعامل است.

شفیعی در مراسم نمادین زنگ پدافند غیرعامل در مدرسه اندیشه چهارشنبه 97/8/9، اظهار کرد: پدافند غیرعامل، دفاع در برابر تهدید‌ها با اقدامات غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری و تسریع مدیریت در زمان تهدید است.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌ سازی و آموزش پدافند غیرعامل یکی از برنامه‌های راهبردی است، گفت: در طول این هفته برنامه‌های متعدد در بیش از ۵۸ مدرسه اردستان برای فرهنگ‌ سازی پدافند غیرعامل و ترویج آن بین خانواده‌ها در بین دانش آموزان و فرهنگیان اجرا می‌شود.

شفیعی افزود: امروز در کشورهایی که نقاط آسیب‌پذیر بسیاری دارند، ‌پدافند غیرعامل می‌تواند به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و این فرهنگ‌ سازی در کشور ما نیز ضروری است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نهاد تأثیرگذار در ارتقا فرهنگ عمومی جامعه در عرصه‌های مختلف است، گفت: از ضرورت‌های پدافند غیرعامل، ظرفیت‌های انسانی است که دانش آموزان و فرهنگیان بخش مهمی از این ظرفیت را تشکیل می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار