در آستانه هفته پدافند غیر عامل استاندار البرز :

تأکید برضرورت سرعت بخشیدن به طرح جامع پدافند غیرعامل البرز

نماینده عالی دولت در استان البرز ضرورت تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید حرکات جدی و قابل اتکایی در حوزه پدافند غیر عامل استان البرز صورت گیرد چراکه این استان از اهمیت و حساسیت بالایی در البرز برخوردار است.

کد مطلب: ۸۶۷۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تأکید برضرورت سرعت بخشیدن به طرح جامع پدافند غیرعامل البرز

پانا - (البرز) محمدعلی نجفی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که صبح چهارشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به ملاقات با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دفتر معاون اول رییس جمهوری، افزود: در این دیدار به موضوع راه اندازی بیمارستان شهرجدید هشتگرد اشاره شد از این رو نیاز است طی نامه ای از استان، این امر پیگیری شود.
وی با بیان اینکه موارد بسیار حائز اهمیتی در جلسه شورای پدافند استان مطرح شد، ادامه داد: ضرورت دارد با برنامه ریزی دقیق موضوعات مطروحه دنبال و جلسات فصلی به صورت منظم برگزار شود.
نجفی با تاکید بر ضرورت پویایی و فعالیت بیشتر کارگروه های حوزه پدافند غیرعامل، گفت: همچنان نیز به دلیل نوپایی پدافند غیرعامل در کشور، بسیاری از مدیران اطلاعات کافی در این حوزه ندارند.
وی افزود: پدافند غیرعامل یک جریان و اقدامی نوپا است که بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری برای پیشگیری از مخاطرات، بحران و حملات مختلف حائز اهمیت شد.
استاندار البرز با اشاره به اینکه البرز ظرفیت ها و آمادگی های فراوانی در حوزه پیشگیری از بحران ها دارد، اضافه کرد: بر این اساس باید با برنامه دقیق از ظرفیت های موجود در استان بهره کافی را برد.
وی ضرورت تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید حرکات جدی و قابل اتکایی در حوزه پدافند غیر عامل ستان البرز صورت گیرد چراکه این استان از اهمیت و حساسیت بالایی در البرز برخوردار است.
نجفی افزود: البرز در حوزه مدیریت بحران بسیار فعال حضور دارد و انتظار می رود که در پدافند غیرعامل نیز با اندیشیدن تمهیدات لازم، در کشور سرآمد باشد.
وی عنوان کرد: استان البرز در حوزه فناوری اطلاعات نیز رتبه سوم کشوری را دارد که همچنان نیز جای پیشرفت در این بخش مورد انتظار است.
استاندار البرز با اشاره به ضرورت شناسایی و احصا وضعیت مدارس البرز، گفت: در این رابطه باید آموزش و پرورش همراهی و تعامل بیشتری داشته باشند.
وی به تجارب زلزله سال 69 در رودبار اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت های موجود در مواقع بحرانی استفاده کرد چراکه این امر حتی در کشورهای همسایه نیز اعمال می شود و با تعریف سیستمی، دارایی های افراد حقیقی و حقوقی احصا شده و موارد مورد استفاده آنها تعیین می شود.
نجفی خاطرنشان کرد: البرز و تهران دوقلوی جدانشدنی هستند که چالش ها و تهدیدهای مشترکی دارند از این رو باید با نگاه ملی، موانع را برطرف کرد.
وی گفت: در جلسه ای با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به تنگناهای راه های استان اشاره شد و با توجه به اینکه البرز محل عبور چندین استان کشور است باید با نگاه ویژه ملی به این امر رسیدگی کرد.
استاندار البرز افزود: راه ورودی و خروجی کرج نیازمند تعریض است چراکه مسیر کنونی کشش این حجم از تردد را ندارد و این امر می تواند با حدود 30 میلیارد تومان محقق می شود.
وی ادامه داد: باید مناطق حساس استان شناسایی شود و تمامی دستگاه ها در راستای تحقق اهداف پدافند غیرعامل اهتمام ویژه ای داشته باشند به این دلیل که تعلل در اجرای مصوبات موجب عقب ماندگی استان می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار