پروژه مدرسه 3 کلاسه روستای گاو آهنتو دیواندره افتتاح و به بهره‌برداری رسید

دیواندره، کردستان (پانا) - با همت موسسه خیریه ابرار وابسته به اتاق بازرگانی کشور پروژه نیمه تمام مدرسه 3کلاسه روستای گاو آهنتو بخش سارال شهرستان دیواندره و با حضور مسئولین شهرستان، استان و کشور افتتاح و به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۸۶۵۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
پروژه مدرسه 3 کلاسه روستای گاو آهنتو دیواندره  افتتاح و به بهره‌برداری رسید

با همت موسسه خیریه ابرار وابسته به اتاق بازرگانی کشور پروژه نیمه تمام مدرسه 3کلاسه روستای گاو آهنتو بخش سارال این شهرستان و با حضور مسئولین شهرستان، استان و کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در آئین افتتاح این مدرسه 3کلاسه که بیش از یک 250میلیون تومان هزینه برده است؛ توان فرماندار شهرستان دیواندره ضمن تقدیر از این خیر نیک اندیش و پیگیری های مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دیواندره در خصوص احداث پروژه های خیر ساز عنوان کرد: کار خیر فی نفسه بسیار ارزشمند است؛ و حال اگر این کار خیر در زمینه تعلیم و تربیت باشد؛ اهمیت و ارزش آن دو چندان است؛ چون تعلیم و تربیت زمینه ساز رشد همه کشور و فرزندان آن هست؛ آنانی که باید فردای ایران اسلامی را بسازند و ادامه دهنده این راه باشند.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: آثار تعلیم و تربیت همواره ماندگار است؛ چون تعلیم و تربیت زیر بنای جامعه برای توسعه و پیشرفت است؛ و اهمیت این موضوع بارها در قرآن کریم، احادیث و روایت های بزرگان دین به چشم می خورد.

توان در این مراسم با بیان اینکه انفاق و خیر همانند مسئله تعلیم و تربیت مورد تایید بزرگان علم و دین است؛ و خداوند متعال همواره در قرآن کریم از آن بحث نموده است؛ اظهار داشت: خیرین عامل پیشرفت و ترقی جامعه هستند؛ چون دولت به تنهایی نمی تواند کلیه نیاز های جامعه را برآورده سازد؛ لذا وجود خیرین نیک اندیشی همانند آقای کریمی به عنوان یار و حامی دولت و ملت همواره مورد نیاز است.

در این مراسم همچنین خامنوی مدیر موسسه خیریه ابرار به نیابت از این موسسه و اتاق بازرگانی کشور در سخنانی ضمن تقدیر از زحمات کلیه کسانی که آنان را در این مسیر همراهی نموده بودند اظهار داشت: آنچه امروز ما داریم مدیون کسانی هستیم که قبلا برای ما زحمت کشیده بودند؛ لذا امروز ما باید تمام توان خود را بکار بگیریم؛ تا در هر صنف و شغلی هستیم؛ در صدد انجام امور خیر و صلاح جامعه باشیم؛ چون خیر و صلاح جامعه به خود فرد برمی گردد؛ و در نهایت زمینه ساز پیشرفت و ترقی آن در تمامی ابعاد خواهد شد.

وی در ادامه با توجه به نیاز شدید استان کم برخوردار همانند استان کردستان به فضاهای آموزشی جدید اظهار داشت: با توجه به وجود محدودیت در اعتبارات دولتی ما باید از ظرفیت های خیرین برای حلمشکلات موجود بخصوص در زمینه احداث مدارس استفاده لازم را ببریم؛ تا هم نسل آینده را در زمینه فضاهای آموزشی بی نیاز کرده و هم در زمینه رشد و توسعه همه جانبه جامعه گام برداشته باشیم.

خامنوی در نهایت هدف موسسه خیریه ابرار را که از سال 87فعالیت خود را آغاز نموده است، آماده نمودن زیر ساخت های توسعه در کشور با محوریت مناطق محروم و روستایی برشمرد؛ که می تواند زمینه ساز تعالی جامعه در تمامی ابعاد باشد.

حسینی رئیس اتاق بازگانی استان هم در سخنانی در این آئین ضمن تقدیر و تشکر از زحمات موسسه خیریه ابرار، اتاق بازرگانی کشور و مسئولین سطح استان و شهرستان انجام فعالیت های اینچنین را حرکت به سوی آینده ای درخشان توصیف نمود.

گفتنی است در پایان این دبستان توسط مسئولین حاضر در مراسم افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار