معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

شوراهای دانش آموزی فرصتی برای تقویت حس مسئولیت پذیری و مشارکت کارگروهی است

برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در ۵ هزار مدرسه استان

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: شوراهای دانش آموزی فرصتی برای تمرین مسئولیت پذیری و کارهای مشارکتی و تمرین فن بیان برای دانش آموزان است.

کد مطلب: ۸۶۴۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
شوراهای دانش آموزی فرصتی برای تقویت حس مسئولیت پذیری  و مشارکت کارگروهی است

طاهر علمی در مراسم انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدرسه شهید رجایی ناحیه 4 تبریز اظهار کرد: انتخابات شوراهای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در 5 هزار مدرسه استان که دارای شرایط هستند، برگزار می شود.

وی با بیان این که کاندیداهای شوراهای دانش آموزی، 15 روز فرصت تبلیغ داشتند، ادامه داد: 90 هزار دانش آموز در استان برای شوراهای دانش آموزی کاندیدا شده اند که امروز پس از برگزاری مراسم، 35 هزار دانش آموز به عنوان نماینده شوراهای دانش آموزی منتخب خواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: در مدارس ابتدایی با جمعیت 100 دانش آموز،100 تا 151 دانش آموز، بیشتر از 151 دانش آموز به ترتیب یک، 7 و 9 نفر به عنوان شورای دانش آموزی منتخب خواهند شد.

علمی با بیان این که دو نفر نیز به عنوان عضو علی البدل انتخاب خواهند شد، اضافه کرد: در مقطع متوسطه نیز در مدارسی که تا 250 دانش آموز دارند، 2 نفر منتخب خواهیم داشت و در مدارس با جمعیت 250 تا 350 نفر نیز 7 نفر منتخب و در مدارس 350 تا 550 دانش آموز، 9 نفر انتخاب خواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: شوراهای دانش آموزی فرصتی برای ابراز وجود نوجوانان است و همچنین فرصتی برای آموزش و پرورش برای جوان باوری است.

علمی تصریح کرد: رویکرد اعتماد و اعتقاد به جوانان که امام راحل نیز همیشه به این موضوع تاکید داشتند که به جوانان میدان و فرصت دهید ، سبب پویایی و شور و نشاط در جامعه می شود.

وی افزود: شوراهای دانش آموزی حرکت مقطعی و صوری نیست بلکه جریان جوان باوری و مشارکت عمومی است بلکه فرصتی برای استفاده از پتانسیل های فکری دانش آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: مدیران مدارس باید به خواسته های دانش آموزان که همان افکار شوراهای دانش آموز است اهمیت دهند و زمینه را بر ای فعالیت شوراهای دانش آموزی در مدارس فراهم کنند.

علمی گفت: شوراهای دانش آموزی فرصتی برای تمرین مسئولیت پذیری و کارهای مشارکتی و تمرین فن بیان برای دانش آموزان است.

وی بیان کرد: هر انتخابات اصولی دارد و دانش آموزان باید از این سن بدانند که به قانون احترام بگذارند و با آگاهی کامل کاندیدای مورد نظر را انتخاب کنند و نامزدهای شورا نیز از دروغ گویی و وعده های بی جا که نتوانند عمل کنند، پرهیز کنند.

مهارت افزایی دانش آموزان از سیاست های مهم آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 تبریز نیز در این مراسم، با بیان این که شوراهای دانش آموزی تمرین دموکراسی و مشارکت جمعی و تقویت حس مسئولیت پذیری است، گفت: فرهنگ سازی برای مشارکت جهت تعیین سرنوشت خویش از اهداف مهمی است که در شوراهای دانش آموزی دنبال می شود.

احمد رضالو، عوامل اجرایی مدرسه ، اولیا و دانش آموزان را سه رکن مهم دخیل در تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: دانش آموزان در مدرسه زندگی می کنند و تمرین می کنند و باید بتوانند آموخته های علمی خود را به مهارت تبدیل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار