معاون استاندار آذربایجان شرقی: انتخابات شورای دانش آموزی تمرین مسئولیت‌پذیری و تقویت روحیه انتقاد‌پذیری در دانش آموزان است

تبریز (پانا) - معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه میانه گفت: شوراهای دانش آموزی فرصتی برای  یادگیری مهارت های اجتماعی و تمرین مسئولیت پذیری و مشارکت پذیری برای  آینده سازان جامعه است.

کد مطلب: ۸۶۵۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون استاندار آذربایجان شرقی: انتخابات شورای دانش آموزی تمرین مسئولیت‌پذیری و تقویت روحیه انتقاد‌پذیری در دانش آموزان است

محمدرضا مشایخی در بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در دبیرستان شاهد پویندگان با اشاره به انتخابات شوراهای دانش آموزی در جامعه اسلامی ایران که از سال 76 به صورت همه ساله برای مشارکت دادن دانش آموزان در امور مربوط به آموزش و پرورش در سراسر کشور برگزار می شود گفت: انتخابات یکی از پایه‌های نظام جمهوری‌ اسلامی ایران است که سرنوشت جامعه را رقم می زند.

وی شوراهای دانش آموزی را فرصتی برای یادگیری مهارتهای اجتماعی و تمرین مسئولیت پذیری و مشارکت پذیری برای آینده سازان جامعه عنوان کرد و گفت: همفکری، مشاوره و همکاری دانش آموزان در امورات مدرسه موجب توسعه همه جانبه در حوزه آموزش و پرورش می‌باشد.

فرماندار میانه بر اولویت مسائل پرورشی در کنار مسائل آموزشی تاکید کرده افزود: با تعامل و همفکری اولیای آموزشی و دانش آموزان در زمینه‌های مختلف اهداف مهم آموزشی و پرورشی محقق می‌شود.

مشایخی با بیان اینکه انتخابات شوراهای دانش‌آموزی از پشتوانه قانونی برخوردار است اضافه کرد: سیاست کاری حاکمیت و دولت بر تمرکز زدایی و تفویض امور به زیرمجموعه ها می باشد که شوراهای دانش آموزی یکی از زیرمجموعه هایی است که در تصمیم گیری و تصمیم سازی‌ها نقش اساسی دارند و با این کار تصمیم گیری در مورد امور مدرسه متمرکز به تصمیم مدیر مدرسه نبوده و دانش‌آموزان نیز در تصمیم گیری‌ها مشارکت داده می‌شوند.

شورای دانش آموزی یکی از ارکان تصمیم سازی مدرسه باشد

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میانه با اشاره به برگزاری بیست و یکمین انتخابات شوراهای دانش آموزی در روز یکم آبان در تمامی مدارس شهرستان همزمان با سراسر کشور، انتخابات شوراهای دانش آموزی را تمرین دموکراسی برای حضور دانش آموزان در صحنه های بزرگتر دانست که می تواند موفقیت های آنان را در مشارکت های اجتماعی و سیاسی دوچندان کند.

ساجدی فر بر ایجاد زمینه برای مشارکت دانش آموزان در روند امورات مدرسه شورای دانش آموزی تاکید و شورای دانش آموزی را یکی از ارکان تصمیم سازی مدارس عنوان کرد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت منطقه اهداف شوراهای دانش آموزی را تحکیم و تعمیق باورهای دینی، آموزه های سیاسی و اجتماعی در بین دانش آموزان، تکریم عملی شخصیت فراگیران، تقویت روحیه خودباوری، اعتماد به نفس، احترام متقابل، کسب مهارت های اجتماعی دانست.

پیام وزیر آموزش و پرورش در این مراسم توسط یکی از اعضای شورای سال قبل دبیرستان پویندگان قرائت و فرماندار ویژه میانه از روند برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار