معاون پرورشی و فرهنگی آذربایجان شرقی:

تضادهای ایجاد شده بین دانش آموزان و مثلث خانه، مدرسه و اجتماع باید از بین رود

تبریز(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آذربایجان شرقی رفع تضادهای ایجاد شده بین دانش آموزان و مثلث خانه، مدرسه و اجتماع را بهترین راه برای تربیت همه جانبه دانش آموزان امروزی عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۶۳۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تضادهای ایجاد شده بین دانش آموزان و مثلث خانه، مدرسه و اجتماع باید از بین رود

طاهر علمی در جلسه ستاد هماهنگی انتخابات شوراهای دانش آموزی استان با خاطرنشان ساختن این مطلب که آموزش یعنی آگاهی دادن و پرورش یعنی به خودآگاهی رسیدن، بر جنبه تربیتی بودن شوراهای دانش آموزی تاکید کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان شوراهای دانش آموزی را نقطه عملی درس علوم اجتماعی و تربیت سیاسی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: مدرسه مانند گذشته صرفا برای انتقال معلومات علمی برای دانش آموزان نیست و تربیت بر محور سه مثلث خانه و مدرسه و جامعه است و نیاز هست تضادهای بین آنها با دانش آموز از بین برود.

وی نیاز به یکسان سازی را در تربیت دانش آموز ضروری دانست و ادامه داد: معلم مدرسه علاوه بر آموزش های علمی ضامن رشد اجتماعی، فرهنگی و سلامت روان دانش آموز است.

علمی در ادامه به اجرای آزمایشی انتخابات شوراهای دانش آموزی در سال 1377 اشاره داشته و گفت: شوراهای دانش آموزی توسط برنامه نویسان کشوری بعنوان رکن در سال 1379 با رسمی شدن انتخابات شوراهای دانش اموزی معرفی شد و مدیران مدارس باید به اهداف آن واقف بوده و اجرا نمایند.

معاون مدیر کل به انتقاد وزیر نسبت به استفاده نکردن درست مدیران از شوراهای دانش آموزی مدارس اشاره کرد و ابراز داشت: شوراها بهترین بازوی مشورتی مدیران هستند و روسای نواحی و مناطق باید در جلسه مدیران نسبت به اهمیت آن تاکید داشته باشند.

وی با بیان اینکه انتخابات شوراهای دانش اموزی اول آبان ماه برگزار می شود، تصریح کرد: دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه و دانش آموزان در دوره ابتدایی از پایه سوم می توانند در انتخابات ثبت نام کنند و حق رای دارند که 5 الی 11 نفر بعنوان عضو اصلی و 2 نفر بعنوان علی البدل انتخاب می شوند.

علمی با بیان اینکه این انتخابات طبق آیین نامه انتخابات کشوری مورد تایید شورای نگهبان برگزار می شود، افزود: دانش آموزان در این انتخابات برای اجتماعی شدن می آیند و باید شوراهای هدف دار برای استفاده بهینه در آموزش پرورش و با نظارت جدی تشکیل شود.

نیاز دانش آموز امروزی را باید با تفکر امروزی پاسخگو بود

صمد علیزاده نیز در این جلسه با اشاره به تاکید وزیر آموزش و پرورش نسبت به توجه جدی به تربیت اجتماعی دانش آموزان، اظهار داشت: اقدامات قبل و بعد از انتخابات در جهت کسب مهارت اجتماعی سالم دانش آموزان صورت می گیرد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان نیاز به دانش آموز منتقد را از ضروریات دانست و ادامه داد: نیاز دانش آموز امروزی را باید با تفکر امروزی پاسخگو بود تا بتوانیم با تربیت درست رشد و بالندگی علمی ، فرهنگی و اجتماعی آنان را شاهد باشیم.

وی همچنین از بی توجهی مدیران و عوامل مدرسه نسبت به شوراهای دانش آموزی انتقاد کرده و افزود: متاسفانه در انتخابات مجلس دانش آموزی که برخواسته از همین شوراهاست بیشتر گلایه مندی های دانش آموزان از نادیده گرفته شدن نظرات و انتقادهای آنان نسبت به مشکلات بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار