سردیس برگزیدگان دومین دوره جایزه مصطفی(ص) رونمایی شد

تهران (پانا) - سردیس پروفسور شکرالهی و پروفسور گلنبه برگزیدگان دومین دوره جایزه مصطفی(ص) در بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

کد مطلب: ۸۶۴۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
سردیس برگزیدگان دومین دوره جایزه مصطفی(ص) رونمایی شد

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع­رسانی جایزه مصطفی(ص)، روز گذشته سردیس پروفسور شکرالهی و پروفسور گلنبه که برگزیده دومین دوره جایزه مصطفی(ص) هستند با حضور جرج چدیک نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد، مهدی صفاری­نیا رئیس پارک فناوری پردیس، علی­مرتضی بیرنگ قائم مقام در امور بین­الملل و رئیس مرکز تعاملات بین­المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجید بیزمارک مدیرکل همکاری‌های چندجانبه بین­‌المللی وزارت امورخارجه و نمایندگان سازمان­های تخصصی ترکیه و مکزیک و خانوده پروفسور شکرالهی در بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

طرح نصب تندیس شخصیت‌های برتر علمی و فناوری جهان در بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس به مساحت 10000 مترمربع، پروژه‌ای است که به‌منظور ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های دانشمندان مطرح جهان در حوزه‌های مختلف علوم و فناوری توسط مدیریت پارک و با همکاری وزارت امور خارجه از سال 1386 شروع شده و در حال انجام است.

بر اساس این طرح، نماد دانشمندان و محققین علوم مختلف در زمان‌ گذشته و یا حال که در راستای خدمت به بشریت تلاش کرده و توانسته‌اند در راستای پیشبرد علم، گامی مهم و اساسی برداشته و برای کشور خود افتخار بیافرینند در محل "بوستان دانشمندان" پارک نصب می­شود.

با هماهنگی و پیگیری وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایرکشورها، بیش از پنجاه کشور اقدام به معرفی شخصیت برتر علمی کشور خود کرده­اند و پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال 1400 تندیس شخصیت برتر علمی حدود هفتاد کشور جهان در پارک نصب شود.

تاکنون 9 تندیس در این بوستان نصب شده است و امروز با حضور خانواده پروفسور محمدامین شکرالهی سردیس وی و پروفسور گلنبه در این بوستان نصب شد.

پروفسور محمدامین شکرالهی در سال 2017 در حوزه نظریه اطلاعات در زمینه "مشارکت بدوی در ارتباطات: کدهای رپتور" و پروفسور سامی ارول گلنبه، در حوزه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، در زمینه "مدلسازی و ارزیابی عملکرد سیستم‌های رایانه‌ای" برگزیده جایزه مصطفی(ص) شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار