پیام استاندار یزد به مناسبت گرامیداشت هفته بیمه سلامت

یزد(پانا) - استاندار یزد با صدور پیامی فرا رسیدن هفته بیمه سلامت را گرامی داشت.

کد مطلب: ۸۶۴۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
پیام استاندار یزد به مناسبت گرامیداشت هفته بیمه سلامت

" محمود زمانی قمی" در این پیام آورده است:

هفته بیمه سلامت که به منظور پاسداشت خادمان سلامت و آگاهی مردم عزیز از اقدامات در عرصه پوشش همگانی بیمه برگزار می شود را ارج می نهیم.
پیشرفت روز افزون خدمات تشخیصی درمانی در دهه¬های اخیر که با همت مردم عزیز و جوانان این مرز و بوم و در سایه تدبیر مسئولین محترم رخ داده، چه از زبان آمار رسمی مراجع بین المللی و یا داخلی و چه از خاطرات مراجعین بر هیچ کس پوشیده نیست.
از دیگر سو استان یزد به مدد همت بلند پزشکان و پیراپزشکان متعهد و متخصص در کل منطقه جنوب شرق و حتی کشور در زمینه ارائه خدمات بهینه بهداشتی درمانی زبانزد خاص و عام گردیده است.
در این میان زدودن آلام از ذهن و خاطر دردمندان و بیماران وظیفه خداپسندانه ای است که سازمانهای بیمه گر بویژه سازمان بیمه سلامت به علت نقش حمایتی دولت محترم و رسالت پوشش همگانی بیمه ملت شریف ایران را به موفقیت بر دوش دارند.
پوشش بیمه ای بالای 96% از جمعیت استان و حمایت مالی بیمه از طرح تحول نظام سلامت تنها یکی از اقدامات موثر سازمان بیمه سلامت در همراهی با سایر سازمانهای بیمه گر می باشد.
در این میان برخورداری روستائیان به صورت رایگان و نیز افراد بی بضاعت از بیمه رایگان و نیز سایر افراد فاقد پوشش بیمه با حمایت 50% از طرف دولت محترم از بیمه سلامت قابل تقدیر و ارزنده می باشد.
اما این تنها رسالت سازمان بیمه سلامت نمی باشد. انتظار می رود با رشد و توسعه خدمات سلامت در استان، نقش نظارتی این سازمان چه در بعد فنی و چه در بعد علمی روز به روز تقویت شود تا انسجام سازمانی ارائه خدمات و استقرار نظام سودمند اقتصاد سلامت به یاری رشد سلامت جامعه بیاید.
گر چه به روز رسانی نظام عرضه خدمات در قالب پزشک خانواده و سطح بندی ارائه خدمات که جزء برنامه کلان استراتژیک ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و نیز از الزامات قانون برنامه توسعه پنجم و ششم کماکان مورد انتظار است و به عنوان راه حل اصلی ارتقاء سلامت جامعه و پرداختن به چالشها و مشکلات مالی نظام سلامت مطرح است اما تا آن زمان، تدوین، ابلاغ، اجرا و پایش راهنماهای بالینی و سیاستهای درمانی بومی می تواند تسکینی برای حل مشکلات از سوی سازمان بیمه سلامت به عنوان یکی از بازوان قدرتمند وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی باشد.
توفیق روزافزونتان را از خداوند مسئلت دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار