رئال مادرید چشم انتظار درخشش ساق پای ته ‌جدولی‌ها

تهران (پانا) – اسپانیول، رئال بتیس و وایادولید تیم‌های هستند که امشب می‌توانند با کسب سه امتیاز باعث شوند.

کد مطلب: ۸۶۴۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
رئال مادرید چشم انتظار درخشش ساق پای ته ‌جدولی‌ها

در سومین روز از هفته نهم لالیگا 4 بازی برگزار خواهد شد که شاید هیچکدام برای هواداران فوتبال جذابیت نداشته باشد اما هواداران رئال مادرید نگاه ویژه‌ای به دیدارهای این هفته خواهند داشت. ناکامی‌های متوالی رئال مادرید در هفته‌های اخیر لالیگا باعث شده تا آنها امشب در صورت کمی بدشانس بودن به رده هفتم جدول رده‌بندی سقوط کنند.

رایووالکانو- ختافه / ساعت 13:30

میخل آنگل (اسپانیا) - خوزه بوردالاس (اسپانیا)

جدال تشابه‌ها برای فرار

وضعیتی کاملا مشابه برای هر دو تیم در ماه اخیر باعث شده تا اولین دیدار از سومین روز هفته نهم لالیگا در ورزشگاه وایکاس برای فرار از بحران رایووالکانو و مالاگا مهم باشد.

در حالی که هر دو تیم در 4 بازی آخر خود روند مشابهی در برد و تساوی داشته‌اند و 4 بازی بدون برد دارند؛ وضعیت برای والکانو با قرار گرفتن در رده نوزدهم جدول پیچیده‌تر از تیم مهمان است؛ آنها با کسب سه امتیاز در این بازی فرصت صعود دو پله‌ای را خواهند داشت اما اگر با شکست زمین را ترک کنند حتی ممکن است راهی رده بیستم جدول شوند. در سمت مقابل اما ختافه که در رده پانزدهم قرار دارد؛ با توجه به فشردگی امتیازات در میانه جدول فرصت خوبی دارد که با برد در این مسابقه تا رده هشتم جدول صعود کند.

کابوس ورزشگاه وایکاس روبروی ختافه

در تاریخ دیدارهای روبرو نکته قابل توجه این است که رایووالکانو در 4 بازی آخر روبرو که میزبان بوده با برد زمین را ترک کرده است. اما آخرین تقابل دو تیم با برد یک بر صفر ختافه همراه بوده است و تنها بازی تاریخ دو تیم در ماه اکتبر هم با برد 2 بر یک ختافه در زمین والکانو تمام شده است.

نکته ویژه دیگر درباره تقابل دو تیم به روند نتایج آنها در دیدارهای روبرو برمی‌گردد؛ از مجموع 17 بازی روبروی رایووالکانو و ختافه برتری بردها برای والکانو با ده برد بوده و ختافه 6 بار به پیروزی رسیده است. اما تنها تساوی دو تیم که در سال 2015 رقم خورد با نتیجه یک بر یک بوده است؛ بدین ترتیب تاریخ نشان می‌دهد تمام بازی‌های دو تیم گل داشته است.

ایبار - اتلتیک بیلبائو / ساعت 17:45

خوزه لوئیز مندیبار (اسپانیا) - ادواردو بریزو (آرژانتین)

پروژه مشترک ترک ته جدول

هر چند ایبار و بیلبائو در نیمه پایینی جدولی حضور دارند اما همانطور که روند دو تیم در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد وضعیت برای بیلبائو بحرانی‌تر از ایبار است. آنها که در 6 بازی آخر خود در لالیگا بدون برد از زمین خارج شده‌اند با قرار گرفتن در رده هجدهم جدول باید برای فرار از این منطقه تلاش کنند. فشردگی امتیازها این فرصت را برای بیلبائو فراهم کرده است که آنها با پیروزی خارج از خانه به حتی بتوانند جای ایبار را در رده چهاردهم هم بگیرند.

اما در مقابل با اینکه ایبار هفته گذشته توانست در خانه‌ی خیرونا به پیروزی 3 بر 2 برسد اما حضور آنها در منطقه خطر ادامه دارد؛ ایبار که می‌داند با گرفتن 3 امتیاز خانگی حتی می‌تواند به رده هفتم هم صعود کند؛ امروز از تیمی میزبانی خواهد کرد که هر دو بازی خارج از خانه این فصلش را با تساوی به پایان رسانده و با گرفتن امتیاز در نیوکمپ از بارسلونا نشان داد توانایی این را دارد که در خانه حریف با فوتبالی بسته امتیاز بگیرد.

ایبار و تلاش برای برد دوم تاریخ

در حالی که آخرین تقابل دو تیم با تساوی یک بر یک تمام شده است؛ در تاریخ دیدارهای روبرو ایبار که دو بازی آخر روبرو که میزبان بوده را با نتیجه مشابه یک بر صفر باخته است، تنها یکبار و آن هم در سال 2015 در حضور هوادارانش توانسته از سد بیلبائو بگذرد. از مجموع ده دیدار روبرویی که دو تیم انجام داده‌اند سهم 5 بار بیلبائو به پیروزی رسیده و 4 بار هم دو تیم با تساوی زمین را ترک کرده‌اند.

هوئسکا - اسپانیول / ساعت 20

فرانسیسکو رودریگوئز (اسپانیا) - روبی (اسپانیا)

اولین تقابل تاریخ با انگیزه‌های متفاوت

هوئسکا و اسپانیول در حالی برای اولین بار در تاریخ روبروی هم قرار خواهند گرفت که کسی نمی‌تواند وضع بحرانی هوئسکا را منکر شود. آنها هر چند لالیگا را با برد 2 بر یک خارج از خانه مقابل ایبار آغاز کردند اما در ادامه نتوانستند 3 امتیاز را بدست آوردند و با 7 بازی بدون برد برای فرار از رده بیستم جدول مقابل اسپانیول قرار می‌گیرند.

نکته امیدوار کننده برای هوئسکا این است که اسپانیول در این فصل تیمی ناکام در خانه حریف بوده و نتوانسته در دیدارهای خارج از خانه به پیروزی برسد اما در مجموع عملکرد آنها بهتر از هوئسکا بوده است. اسپانیول که هفته گذشته در دیداری خانگی از سد ویارئال گذشت، تا به اینجای لالیگا یکی در میان بازی‌هایش را برده و اگر این نوار را پاره کند و بتواند با سه امتیاز از زمین خارج شود از رده هفتم به رده دوم جدول بالاتر از مدعیانی مانند رئال مادرید و اتلتیکو مادرید صعود خواهد کرد.

رئال بتیس - وایادولید / ساعت 22:15

کوئیکه ستین (اسپانیا) - سرخیو گونزالز (اسپانیا)

جنگ 12 امتیازی‌ها

جدال همسایه‌های 12 امتیازی جدول رده‌بندی لالیگا در حالی انجام خواهد شد که بتیس در آخرین دیدار خود با شکست زمین را ترک کرده است اما وایادولید که در دیدارهای خارج از خانه این فصل باخت نداشته، در هفته‌های اخیر به وضعی آرمانی رسیده و با کسب سه برد متوالی در بهترین اوضاع روحی به سر می‌برد.

هر کدام از این تیم‌ها که بتوانند این بازی را با 3 امتیاز ترک کنند، فرصت رسیدن به رده پنجم را خواهند داشت؛ صعودی که باعث خواهد شد رئال مادرید از رده پنجم بین یک تا دو پله سقوط کند.

بدنبال طلسم‌شکنی در ماه اکتبر

پس از آنکه در سال 2015 رئال بتیس توانست والکانو را 4 بر صفر شکست دهد، دو تیم با هم روبرو نشده‌اند و حالا امشب در حالی پس از 3 سال به مصاف هم خواهند رفت که از آخرین برد وایالادولید مقابل بتیس نزدیک به 6 سال می‌گذرد. رئال بتیس که در حضور هوادارانش حدود 19 سال است مقابل وایادولید شکست نخورده با کسب 12 برد در دیدارهای روبرو عملکرد بهترین داشته است؛ آنها 4 بار هم مقابل وایادولید شکست خورده‌اند اما 9 بازی دو تیم بدون برنده تمام شده است.

اما از لحاظ سابقه تاریخی، تنها یکبار دو تیم در ماه اکتبر با هم روبرو شده‌اند؛ دیداری که با تساوی بدون گل تمام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار