زایمان طبیعی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل افزایش یافته است

کاشان (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: زایمان طبیعی در شهرستان های حوزه ماموریت این دانشگاه در شش ماهه نخست سال جاری افزایش یافته است به طوری که از مجموع چهار هزار و 627 زایمان، دو هزار و 353 به صورت طبیعی بوده است.

کد مطلب: ۸۶۳۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
زایمان طبیعی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل افزایش یافته است

به گزارش پانا کاشان، محمد حاجی جعفری در نشست خبری به مناسبت هفته ملی سلامت زنان ، اظهار کرد: یکی از اهداف طرح تحول سلامت، استقرار و اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی بوده که زیر ساخت‌های لازم مانند استانداردسازی فضاهای فیزیکی بلوک‌های زایمان و تجهیزات آنها برای ارائه خدمات مطلوب و در شان مادران و نوزادان کشور فراهم شده است.

وی افزود: خوشایند سازی روند زایمان طبیعی، یکی از اقدامهای دانشگاه علوم پزشکی کاشان بوده است که اتاق های تک نفره زایمان ال دی آر در بیمارستان شهید بهشتی با هدف زایمان های طبیعی و بدون درد در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با هزینه ای بیش از 12 میلییارد و 250 میلیون ریال، (یک میلیارد و 225 میلیون تومان) پنج اتاق تک نفره زایمان ال دی آر در بیمارستان شهید بهشتی از مهر ماه سال 95 به بهره برداری رسیده که زایمان های برای بیماران تحت پوشش تأمین اجتماعی به صورت رایگان انجام می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اتاق تک نفره زایمان ال دی آر در بیمارستان شهید رجایی آران و بیدگل نیز با هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

حاجی جعفری تصریح کرد:افزایش مراقبت های دوران بارداری بانوان در راه رسیدن به زایمان ایمن یکی از راهکارهای حرکت به سوی سلامت جامعه است.

به گزارش پانا ، هفته سلامت زنان با شعار "حرکت به سوی سلامت" از 24 تا 30 مهر در سراسر برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار