برای اولین بار در منطقه شمال اصفهان:

انجام عمل جراحی هپاتیکوژژونستومی رو - ان - وای به روش لاپاروسکوپی

کاشان (پانا) - برای اولین بار در مجتمع بیمارستانی شهیـد دکتــر بهشتی کاشـان عمـل جـراحی هپاتیکــوژژونستــومی رو - ان - وای به روش لاپاروسکوپی انجام شد.

کد مطلب: ۸۶۴۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
انجام عمل جراحی هپاتیکوژژونستومی  رو - ان - وای  به روش لاپاروسکوپی

دکتر محمد عیـــدی فلوشیپ لاپاروسکوپی و متخصص جراحی های آندوسکوپیک در این باره گفت: خانمی 25 ساله با حملات مکرر تب و ایکتروکلانژیت (زرد شدن پوست) مراجعه نموده که بعد از بررسی های درمانی و انجام آزمایشات لازم، تشخیص کیست کلدوک داده شد.

وی، با اشاره به انجام عمل جراحی فوق به روش لاپراسکوپی ادامه داد: بعد از تعبیه 5 عدد پورت، کیست مزبور تا ناف کبد برداشته شد و سپس به کمک روده باریک مسیر جدیدی به ناف کبد برای تخلیه صفرا ایجاد شد.

دکتر عیدی تصریح کرد: بیماری فوق از نوع نادرترین بیماری هاست که تقریبا در هر صد هزار نفر برای یک مورد اتفاق می افتد و در خانم ها شایع تر است.

دکتر عیدی، با اشاره به انجام این عمل جراحی به صورت بسیار نادر، گفت: این عمل برای دومین بار در کشور و اولین بار در کاشان انجام شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان و پزشکان مجرب اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی افزود: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی قرار گرفته در حال حاضر در بخش بستری و حال عمومی وی مساعد می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار