کارگاه‏ هاى آموزشى درمتون علمى به عنوان یکى از عوامل رشد کارکنان مطرح می‌شود

خرم آباد ( پانا ) - سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در جمع معاونین پرورشی ،مربیان،مشاوران و مدرسین درس تفکر وسبک زندگی که در سالن اجتماعات ناحیه دو خرم آباد برگزار شده بود گفت:کارگاه‏ هاى آموزشى و دانش افزایی در متون علمى دبیران به عنوان یکى از عوامل رشد و به‏ روز کردن اطلاعات کارکنان مطرح می شود.

کد مطلب: ۸۶۳۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه‏ هاى آموزشى  درمتون علمى به عنوان یکى از عوامل رشد کارکنان مطرح می‌شود

اسدالله عباس زاده آموزش و پرورش را به عنوان نهادى اجتماعى که نقش عمده ‏اى در آموزش نسل‏هاى یک جامعه و همچنین رشد و توسعه یک کشور دارد دانست و اظهار کرد: کارگاه‏ هاى آموزشى یکى از راه‏ هاى ایجاد تعهد ، تخصص، افزایش دانش شغلى، اطلاعات عملى و اجتماعى، نوآورى، نوسازى و بالا بردن سطح کارایى مربیان استان است.
سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی استان لرستان آشنایی دانش‌آموزان با سبک زندگی ایرانی و اسلامی را یکی از اهداف مدنظر آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: با توجه به رشد سریع تکنولوژی ،سرعت تحولات زندگی انسان نیز افزایش یافته و یکی از مشکلاتی که در این راستا برای جوامع پیش می آید، بحران هویت و زوال فرهنگی است که لازمه ایجاد تعادل بین تحولات زندگی و ارزشهای جوامع، آشنا نمودن نسل آینده با فرهنگ و هویت جامعه و حفظ اصول زندگی و ارزشها می باشد.
عباس زاده با بیان اینکه در کتاب تفکر وسبک زندگی، تشخیص و درمان هردو گنجانده شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مدرسان این کتاب در مدارس ، مشاوران هستند،با شناخت دانش‌آموز به کمک مباحث کتاب می‌توانند برخی آسیب‌ها و مشکلات روانی احتمالی را تشخیص داده و برای درمان آن چاره‌اندریشی کنند.
وی هدف اصلی از تدریس درس تفکر و سبک زندگی را ایجاد بینش و منش درست و در نهایت تغییر رفتار دانش آموزان دانست و خاطر نشان کرد: در قالب این درس به دنبال آن هستیم که دانش‌آموزان را پرسشگر تربیت کنیم لذا درکلاس برای ارتقاء قدرت تفکر و استدلال دانش‌آموزان تلاش می‌کنیم.

عباس زاده درمورد برگزاری جشنواره موفقیت در سال جاری افزود: این جشنواره با هدف افزایش بهره وری و مسئولیت پذیری بیشتر طراحی شده و تلاش می شود تا با ایجاد فضای رقابت سالم و سازنده انگیزه و رغبت دانش آموزان و فرهنگنیان برای رشد و پیشرفت ارتقا یابد.
وی روش ها و سیاست های تشویقی را در یک سازمان در موفقیت آن غیر قابل انکار خواند و افزود : علاوه بر این که محرک های درونی حائز اهمیت است ، محرک های بیرونی نیز نقشی اساسی در کارآیی ، کارآمدی و توانمندی منابع انسانی دارند.
عباس زاده در ادامه تاکید کرد: آنچه که امروزه انگیزه کارکنان را ارتقاء می دهد ؛ اعتبار بخشیدن به کارکنان به معنای احترام به کارکنان به عنوان انسان و انعطاف داشتن برای ارضاء ‌نیازهای کارکنان و تشویق به یادگیری، ارتقاء صلاحیت های حرفه ای ،دانش تخصصی و کسب موفقیت های جدید است.
وی اظهار کرد: یکی از وظایف مهم مدیران شناخت نیازهای کارکنان و ایجاد انگیزش در آنان است . عباس زاده ادامه داد : مدیرانی که در ایجاد انگیزش کارکنان موفق عمل کنند ، اغلب محیط را به گونه ای می سازند که هدف ها متناسب با نیاز کارکنان تعدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار