معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

دانش‌آموزان در مدرسه با خواندن درس تفکر و سبک زندگی مهارت‌های ده‌گانه را تمرین می‌کنند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درس تفکر و سبک زندگی را یکی از موثرترین درس‌هایی خواند که دانش‌آموزان در مدارس با مطالعه آن مهارت‌های ده‌گانه را تمرین می‌کنند.

کد مطلب: ۸۳۷۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان در مدرسه با خواندن درس تفکر و سبک زندگی مهارت‌های ده‌گانه را تمرین می‌کنند

علیرضا کاظمی در حاشیه افتتاحیه تجلیل از برگزیدگان الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی و جشنواره تجارت برتر تربیتی در جمع خبرنگاران گفت: امروز دو برنامه در اردوگاه شهید باهنر برپاست. یک برنامه که از دیروز شروع شده و یک برنامه هم امروز اضافه شده است. دومین کنگره اعضا و مربیان و مدرسان سازمان دانش‌آموزی کشور را داریم که بعد از توقف یکساله با پشتیبانی مقام عالی وزارت انجام شد و هدفمان در این کنگره تبیین رویکردها و برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی کشور و استفاده از نگاه نقادانه اعضا بود که در بخش‌های مختلف دیدگاه‌هایشان را مطرح کردند. تحلیل من این است که کنگره از رضایت بالایی برخوردار خواهد بود.

او ادامه داد: برنامه جشنواره الگوی برتر هم به نظر هم می‌تواند انگیزه بخش باشد و هم توانمندسازی مربیان را در پی داشته باشد. در چنین برنامه‌هایی می‌شود به یک درک مشترک از برنامه‌ها دست پیدا کرد و مربیان از تجارب یکدیگر بهره ببرند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: همه تلاش ما این است که سطح تفکر و سبک زندگی را به سطح قابل قبولی در مدارس برسانیم و بیشترین بهره را از این درس که جنبه عملی آن بیشتر است داشته باشیم. این درس یکی از موثرترین و کاربردی ترین درس‌هایی است که دانش‌آموزان در قالب آن مهارت‌های ده‌گانه را تمرین می‌کنند و برای فردای زندگی آماده می‌شوند.

کاظمی درباره اینکه این درس در مدارس و خصوصا در مدارس غیردولتی مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ادامه داد: این اشکال در نظام تعلیم و تربیت ماست که درس‌هایی که در آزمون‌ها جایی ندارد، مورد توجه قرار نمی‌گیرند. این نگرش نیازمند تغییر نگرش در خانواده و دانش‌آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار