همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سمیرم برگزار شد

سمیرم، اصفهان (پانا) - به مناسبت هفته بهداشت روان همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در هنرستان خیام سمیرم برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۲۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سمیرم برگزار شد

در این همایش که با حضور اولیا دانش آموزان دختر دبیرستان های شهدای کوی ماندگار وفردوس و هنرستان های خیام و فدک در سالن اجتماعات هنرستان خیام برگزار شد والدین دانش آموزان با مضرات و آسیب های اعتیاد، رفتارهای پرخطر، آسیب های نو پدید، خشونت ها و روابط ناسالم، افراد پرخطر اطراف مدرسه و سایر عوامل مخاطره آمیز در کمین نوجوانان و جوانان آشنا شدند.

کارشناس حراست مدیریت آموزش و پرورش سمیرم و مدرس پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: آموزش و پرورش شهرستان سمیرم در طی سال های اخیر، برنامه ها و فعالیت های گسترده ای را با هدف مصونیت بخشی و مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر و به ویژه پیشگیری از مصرف مواد و اعتیاد، طراحی و اجرا نموده است.

امیری پور بیان داشت :یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و انحرافات اخلاقی و رفتاری در خانواده ها برقراری ارتباط عاطفی بین خانوادهاست و رفتارهای عملی والدین بهترین الگو و سرمشق فرزندان می باشد.

در ادامه مشاور هنرستان خیام در این همایش بر انتخاب آگاهانه در ازدواج تاکید و بیان داشت: در ازدواج با افرادی که بلوغ فکری و عاطفی،استقلال عاطفی ندارند و توانایی بیان احساسات خود را بدست نیاورده اند باید احتیاط نمود.

نرگس منصورزاده گفت: ساختن جامعه سالم مستلزم ساختن خانواده سالم است و ساختن خانواده سالم مستلزم سه نکته آگاهی از همسر، آگاهی از فرزند و هدف است.

وی در پایان تصریح کرد: اگر می خواهیم آینده روشنی داشته باشیم باید حساسیت ها در زمینه تربیت فرزندان مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار