سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استاندار:

اخذ برگه معاینه فنی برای تمامی خودرو‌های داخلی الزامی است

ارومیه(پانا)-سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندارآذربایجان غربی گفت: معاینه فنی برای تمامی خودرو‌ها با بیش از ۵ سال الزامی است و با عوامل تشدید کننده آلودگی هوا به طور جدی برخورد می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۱۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
اخذ برگه معاینه فنی برای تمامی خودرو‌های داخلی الزامی است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: افزایش سرانه استفاده از خودرو‌های شخصی در سفر‌های درون شهری از ۵۰ درصد به ۷۰ درصد در ۱۰ سال گذشته، بلند مرتبه سازی در مسیر کریدور‌ها و دالان‌های ورودی هوای شهرارومیه، استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی با عمر بالای ۲۰ سال و سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در باغات و مزارع حاشیه شهر و عدم برخورد با متخلفان را از جمله عوامل تشدید آلودگی هوا درمرکز استان است.

آرامون تصریح کرد:کارگروه آلودگی هوا و گردوغبار استان در حوزه حمل ونقل و مقابله با گسترش کانون‌های آلاینده بصورت جدی وارد عمل خواهد شد و با عوامل بحران ساز و تشدید کننده آلودگی بطور جدی برخورد می‌شود.

وی افزود:جلوگیری ازتردد تمامی خودرو‌های بدون برگه معاینه فنی در محدوده ارومیه و شهر‌های بزرگ استان، الزام ناوگان حمل ونقل عمومی به اخذ برگه معاینه فنی هر ۶ ماه وجلوگیری از ورود کامیون‌ها به محدوده مرکزی شهرارومیه در ۶ ماهه دوم از سال درساعات از طول روز از مصوبات این کارگروه است.

همچنین شناسایی کریدور‌های پرحجم هوا در شهر ارومیه و شهر‌های بزرگ استان و جلوگیری از بلند مرتبه سازی در این دالان‌ها و جلوگیری سوزندان بقایای محصولات کشاورزی در مزارع و برخورد با عوامل سوزاندن لاستیک و نخاله‌های ساختمانی در محدوده شهرازدیگر مصوبات کاروگروه استانی آلودگی هوا و مقابله با پدیده گردوغباراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار