معاون حمل و نقل شهردار اصفهان: طرح "کلاه ایمنی سرزندگی" با هدف ارتقا ایمنی موتورسواران اجرا می‌شود

اصفهان (پانا) - معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: افزایش قانونمندی موتورسواران با اولویت و تمرکز بر استفاده از کلاه ایمنی، سبب شد تا پویش کلاه ایمنی، سرزندگی با هدف کاهش تلفات ناشی از تصادفات موتورسواران شکل بگیرد.

کد مطلب: ۸۶۰۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون حمل و نقل شهردار اصفهان:  طرح "کلاه ایمنی سرزندگی" با هدف ارتقا ایمنی موتورسواران اجرا می‌شود

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان پیرامون افتتاح طرح " کلاه ایمنی، سرزندگی" که با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، پویش مردمی ترافیک و پلیس راهور برگزار می‌شود، اظهار داشت: یکی از موضوعات مورد نظر این حوزه، سهم قابل توجه تلفات منجر به فوت موتورسواران بود که در این راستا برنامه‌هایی برای ارتقا ایمنی موتورسواران درنظر گرفته شد.

وی افزود: افزایش قانونمندی موتورسواران با اولویت و تمرکز بر استفاده از کلاه ایمنی، سبب شد تا پویش کلاه ایمنی، سرزندگی با هدف کاهش تلفات ناشی از تصادفات موتورسواران شکل بگیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: 80 درصد تلفات منجر به فوت موتورسواران ناشی از وارد شدن ضربه به سر بود که اگر این موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کردند این تصادفات منجر به فوت نمی‌شد، بنابراین تمرکز ما روی کلاه ایمنی معطوف شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی، اولویت اجرای این طرح بود، اظهار داشت: ما به جای رفتارهای سلبی به دنبال رفتارهای ایجابی بودیم تا به جای توقیف موتورسیکلت، در جهت آموزش موتورسواران گام برداریم، بنابراین در جریان این طرح، کلاس‌های آموزشی برگزار شد و با پخش فیلم و آموزش‌های لازم، در راستای قانومند کردن موتورسواران گام برداشته شد.

صلواتی با اشاره به استقبال از این طرح، بیان کرد: این طرح در حاشیه شهر و مناطق 7،10، 14 و 15 که آمار بالاتری در زمینه تلفات ناشی از تصادفات موتورسیکلت داشت اجرا شد و نتیجه آن استقبال خوب شهروندان بود.

وی با بیان اینکه تمرکز ما بیشتر بر تشویق است تا تنبیه، ادامه داد: با توجه به اثرات مطلوب این طرح، امیدواریم در پایان سال شاهد کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات موتورسیکلت سواران باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار