طرح‌ و برنامه‌های ملی امور بانوان در مدارس کردستان تشریح شد

کردستان، موچش (پانا) - مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کردستان با حضور در نشست مشترک شورای معاونین و شورای مشورتی امور بانوان منطقه موچش، طرح‌ها و برنامه‌های ملی امور بانوان در مدارس را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۶۰۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح‌ و برنامه‌های ملی امور بانوان در مدارس  کردستان تشریح شد

نشست مشترک شورای معاونین و شورای مشورتی امور بانوان با حضور مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان، رئیس آموزش و‌ پرورش، معاونین و اعضای شورای مشورتی امور بانوان منطقه برگزار شد.

در این نشست حیدری مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کردستان نیز با اشاره به لزوم اجرای برنامه‌ها و طرح‌های ملی امور بانوان در سطح مدارس به تشریح فعالیت‌های امور بانوان در سال تحصیلی جدید پرداخت.

وی ادامه داد: باید در جامعه به اهمیت نقش بانوان توجه مضاعف شود چراکه توجه به بانوان فرهنگی رشد و بالندگی هر جامعه را تضمین می‌کند.

حیدری با اشاره به اینکه بیش از نیمی از افراد جامعه فرهنگی را زنان تشکیل می‌دهند؛ گفت: استفاده از ظرفیت‌های زنان فرهنگی در پست‌های مدیریتی، اداری و اجرایی ضروری است و در اولویت آموزش و پرورش قرار دارد.

به گفته حیدری زنان در هر جایگاه و مسئولیت اجتماعی که باشند؛ نباید نقش مادری، دختری و همسری خود را فراموش کنند.

در ابتدای این نشست صالح محمدی رئیس آموزش و پرورش منطقه موچش در این نشست با ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های کارگروه‌های پنجگانه پروژه مهر و بازگشایی مدارس در سطح منطقه، توجه به امورات فرهنگی بانوان و دانش آموزان دختر مدارس سطح منطقه در راستای توانمند سازی بانوان را از مهمترین اهداف امور بانوان این منطقه عنوان کرد.

در ادامه مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کردستان در مراسم نمادین جشن عاطفه ها که با حضور، مسئولین منطقه، فرهنگیان و دانش آموزان برگزار شد؛ ضمن تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ احسان و انفاق، نهادینه شدن این سنت حسنه را در میان دانش آموزان ضروری دانست.

وی همچنین ضمن بازدید از خوابگاه شبانه روزی دخترانه شهر موچش و دیدار با بانوان فرهنگی دبستان مطهره و مدارس دخترانه مقاطع متوسطه اول و دوم مائده و نساء به بررسی چالش‌ها و امورات فرهنگی امور بانوان پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار