در گفت‌وگو با پانا

کاستی‌های برنامه سوم شهرداری از نگاه رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران

ناهید خداکرمی: مستندات و شواهدی که برای تدوین برنامه استفاده شده است، مشخص نیست

تهران (پانا) - رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه لایحه برنامه سوم شهرداری تهران کاستی‌هایی دارد، گفت یکی از این ایرادهایی که این لایحه دارد نادیده گرفتن حوزه سلامت در برنامه سوم است.

کد مطلب: ۸۵۹۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کاستی‌های  برنامه سوم شهرداری از نگاه رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران

ناهید خداکرمی درباره بررسی برنامه سوم شهرداری تهران به پانا گفت: این برنامه کاستی‌های زیادی دارد و نمی‌توان گفت که اشکالاتی ندارد. بیشترین ایرادی که برنامه سوم شهرداری تهران دارد این است که مستندات و شواهدی که برای تدوین برنامه استفاده شده است، مشخص نیست.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران افزود: همچنین به خاطر نقص ساختاری که در شهرداری تهران وجود دارد، حوزه سلامت در برنامه سوم شهرداری مقداری کمرنگ دیده شده است در صورتی حوزه سلامت باید در تمام معاونت‌ها و 11 حوزه‌ای که برای آن برنامه نوشته شده است، دیده شود چرا که ماموریت اولیه شهرداری‌ها سلامت است.

وی ادامه داد: نادیده گرفتن موضوع سلامت مورد تعجب کمیته‌ بررسی برنامه شهرداری تهران واقع شد چون حتی پیشنهادهای این کمیته نیز در سند برنامه دیده نشده است اما به هر حال باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است لایحه بودجه 98 شهرداری تهران برشی از برنامه سوم باشد؟ گفت: برنامه‌های پنجساله خط سیر شهرداری تهران را مشخص می‌کند. البته سرعت تغییرات جهانی و همچنین تغییرات در ایران به حدی زیاد است که ممکن است برنامه‌ را اجرا نکنیم و نگرانی از این بابت نداریم زیرا می‌توانیم در قالب طرح‌ها و برنامه‌های به‌روز و نوآورانه امور شهر را مدیریت کنیم.

خداکرمی تصریح کرد: با توجه به اینکه برنامه شهرداری تهران، چارجوب حرکت مدیریت شهری را نشان می‌دهد بنابراین کاستی‌های برنامه باید رفع شود. در این راستا باید در فرصتی که هیات رئیسه به اعضای شورای شهر داده است پیشنهاها، چالش‌ها و نظرها را بررسی کنیم و برای نهایی شدن به کمیسیون برنامه و بودجه بدهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار