رئیس شورای شهر تهران: در برنامه سوم شهرداری باید برای تأمین اعتبار زیرساخت‌های مدیریت شهری تدابیری اتخاذ شود

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت سیستم آتش‌نشانی و بسیاری از زیرساخت‌های مدیریت شهری از کمبود منابع رنج می‌برد که باید در برنامه توسعه سوم شهری تهران برای تامین اعتبار این ضروریات شهری تدابیری اتخاذ شود.

کد مطلب: ۸۵۸۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شورای شهر تهران: در برنامه سوم شهرداری باید برای تأمین اعتبار زیرساخت‌های مدیریت شهری تدابیری اتخاذ شود

محسن هاشمی با گرامی‌داشت روز آتش‌نشانی و کمبودهایی که در این زمینه و سایر ریزساخت‌های شهری وجود دارد، تاکید کرد: با توجه به آنکه بررسی لایحه برنامه سوم توسعه شهری در کمیسیون‌های شورا آغاز می‌شود و سیستم آتش‌نشانی و بسیاری از زیرساخت‌های مدیریت شهری از کمبود منابع رنج می‌برند، لازم است درباره چگونگی ساختار تامین مالی شهرداری نکاتی در نظر گرفته شود.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه برای آتش‌نشانی نردبان‌های بلندی خریداری شده است که روز گذشته در اختیار سازمان آتش‌نشانی قرار گرفت که برای مبازره با آتش در طبقات بالا یکی از ضروریات شهر تهران بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در تشریح چگونگی تامین منابع مالی شهرداری گفت: پایداربودن و متوازن بودن را دو ویژگی مهمی دانست که باید در ساختار تامین مالی مدیریت شهری تثبیت شود.

به گفته وی منابع مدیریت شهری علاوه بر پایدار بودن، باید متوازن نیز باشند، بدین معنا که ما نمی‌توانیم بار هزینه‌های اداره شهر را کلا بر دوش یک گروه از منابع، حتی منابع پایدار قرار دهیم، نتیجه نامتوازن بودن منابع، تعادل نداشتن بین هزینه‌ها و منابع و کسری بودجه و در نهایت تعطیل شدن بخشی از وظایف مدیریت شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: اگر امروز ما مشاهده می‌کنیم در بخش تامین تجهیزات مدیریت شهری، از اتوبوس گرفته تا واگن‌های مترو و تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی تا سایر تجهیزات خاص مورد نیاز مدیریت شهری با کمبودهای جدی مواجه هستیم و امروز با این شرایط ارزی تامین آن بسیار دشوارتر از گذشته شده است، نتیجه نامتوزان بودن ساختار مالی مدیریت شهری است.

هاشمی یادآور شد: توازن در منابع مالی مدیریت شهری به این معناست که برای هر هزینه‌ای منابع متناظر و متجانس با آن تعریف شود، هزینه‌های پسماند، هزینه ساخت بزرگراه‌ها و پل‌ها و تونل‌ها نیز که از سوی خودروها استفاده می‌شود باید از سوی استفاده کنندگان پرداخت شود.

به اعتقاد وی نتیجه توازن نداشتن در منابع مدیریت شهری این شده است که ماهانه هزار میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری و نگهداشت شهر می‌شود و اقدامات زیرساختی و زیربنایی که اهمیت بالایی دارد در اولویت دوم قرار می‌گیرد در حالی‌که اگر توازن در ساختار مالی مدیریت شهری برقرار بود، منابع این گروه از هزینه‌ها به‌صورت مستقل و مشخص تامین می‌شد و براثر کمبود بودجه فعالیت‌های ضروری زیربنایی شهر معطل نمی‌ماند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهرا ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های کمیته‌های تخصصی کمیسیون بودجه و تلفیق شورا دو ویژگی توزان و پایداری در ساختار مالی مدیریت شهری تهران در برنامه سوم شهرداری نهادینه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار