بازدید رایگان کودکان از گنجینه های پایتخت

شهرری (پانا)- مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران از تدارک برنامه دیدن رایگان کودکان مناطق 22گانه شهر تهران از گنجینه های (موزه) پایتخت به مناسبت هفته ملی کودک خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۹۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
بازدید رایگان کودکان از گنجینه های پایتخت

ویژه‌ برنامه‌های هفته‌ ملی کودک همزمان با سراسر کشور 14 تا 20 مهر جاری در تهران به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان‌ و نوجوانان در خیابان حجاب برگزار خواهد شد.
مرتضی توکلی با اشاره به نقش و تاثیر بازدید از موزه ها بر شناخت کودکان نسبت به هویت و میراث فرهنگی،تاریخی شان، اظهارکرد: این برنامه با همکاری اداره کل موزه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اجرا می شود.
مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران آشناسازی کودکان و آینده سازان با فرهنگ و تمدن کهن ایران اسلامی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
توکلی گفت: کودکان از 21 موزه زیرپوشش میراث فرهنگی شامل موزه های آبگینه و سفالینه ها، رضا عباسی، فرش، نقاشی پشت شیشه، قرآن کریم، هنرهای ملی، ایران باستان، دوران اسلامی، پیش از تاریخ، سر در باغ ملی، خانه وثوق الوله و خانه امام جمعه در تهران و نیز برج طغرل، دژ رشکان، چشمه علی، برج نقاره خانه وتپه میل شهرستان ری، مسجد جامع ورامین و برج علاء الدوله در این شهرستان، کاروانسرای حاج کمال(رباط کریم) و موزه شهرستان شهریار بازدید می کنند.

/خبرنگار:زهراروحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار