مشاور مدیرکل و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور

نیشابور شهر قرآن ، عترت و ولایت است

نیشابور (پانا)- معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و موسسات قرآن وعترت نیشابور حضور یافت وآمادگی کامل را جهت برگزاری رخدادهای ملی و بین المللی قرآن و عترت در این شهرستان اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۵۹۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نیشابور شهر قرآن ، عترت و ولایت است

مشاور مدیرکل و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در این دیدار اظهارکرد: بزرگترین اتفاق حوزه تاریخ تشیع با بیان حدیث گهربار سلسله الذهب توسط حضرت ثامن الححج علی ابن موسی الرضا (ع) در نیشابور اتفاق افتاده است .

غلامحسین علیپور گفت: نیشابور شهر قرآن ، عترت و ولایت است و باید از ظرفیت های بالفعل وبالقوه نیشابور در این حوزه استفاده کرد و برنامه های فاخری در این شهرستان ولایت مدار اجرا کرد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه شهرستان نیشابور آمادگی کامل جهت برگزاری برنامه های ملی و بین المللی در حوزه قرآن و عترت را دارد و خوشبختانه نگاه مردم و مسئولین در این حوزه بسیار امیدوارکننده است.

علیپور یادآورشد: نیشابور شهر قلم و قلمدان های مرصع است و اهالی فرهنگ و هنر این شهر در کشور زبان زد خاص وعام هستند.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز عنوان کرد: نیشابور شهر حدیث سلسله الذهب است وباید نمادی فاخر از این حدیث در این شهر که باب الرضا است نصب شود چرا که طی سال میلیون ها زائر از آن عبور می کنند.

حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب تاکید کرد: جهت ساخت المان حدیث سلسله الذهب در نیشابور مبلغ هشتصد میلیون ریال توسط معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص یافته که امیدورایم باپیگیری مجدانه مسئولین شهرستان نیشابور این مهم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

وی تاکیدکرد: با عنایت به جایگاه نیشابور درحوزه قرآن ، عترت و ولایت معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تمرکز زدایی فعایت ها از مرکز استان به شهرستانها آمادگی کامل جهت برگزاری جشنواره ملی وبین المللی آیات را در سال 98 در شهرستان نیشابور داریم.

حجت الاسلام کاظمی نسب اذعان کرد:برگزاری جشنواره های ملی وبین المللی فرصتی برای معرفی نیشابور وهمچنین جذب زائر وگردشگر به این شهر تاریخی ومذهبی است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:باید این مهم را دانست که برگزاری جشنواره ها به ایجاد فرصت های ورونق اقتصادی در این شهرستان کمک و شرایط خوبی را مهیا خواهد کرد .

گفتنی است حجت الاسلام محمد تقی کاظمی معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه غلامحسین علیپور مشاور مدیرکل و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابوروکارشناسان قرآنی استان وشهرستان از موسسات قرآن وعترت نیشابور بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار