ارتقای سطح سواد سلامت در دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا)- نخستین گردهمایی مربیان و مراقبین سلامت دانش آموزان سیستان و بلوچستان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و اداره کل آموزش وپرورش این استان برگزار شد و در این گردهمایی بر اجرای برنامه های ارتقای سلامت دانش آموزان تاکید شد.

کد مطلب: ۸۵۸۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای سطح سواد سلامت در دانش‌آموزان  سیستان و بلوچستان

دکتر مهدی زنگنه، معاون اجرایی مرکز بهداشت استان، در این گردهمایی با بیان که اهمیت دادن به مراقبت‌های بهداشت و درمان دانش‌آموزان، اطلاع‌رسانی و دریافت مراقبت‌های رده‌های مختلف سنی دانش‌آموزان موجب پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف در آینده خواهد شد، خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی در جهت ارتقای سواد سلامت دانس آموزان با مشارکت مراقبین و مربیان بهداشت و انتقال مقوله های مرتبط با سلامت از سوی دانش‌آموزان به درون خانواده و جامعه باعث اجتماعی شدن سلامت خواهد شد.

وی از اجرای برنامه‌های مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و سازمان آموزش پرورش استان با هدف توانمندسازی و ارتقای سلامت دانش‌آموزان خبر داد و افزود: 32 درصد جمعیت استان را نوجوانان (18-5) سال تشکیل می‌دهند که عمدتا دانش‌آموزان هستند. به منظور توسعه کیفی و ارتقای آگاهی مربیان و مراقبین بهداشت مدارس می‌توانیم گام‌های اساسی در مسیر پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سلامت دانش‌آموزان با اجرای طرح‌های مختلف در مدارس ایفا کنیم.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان از همه مربیان بهداشت مدارس خواست، در برنامه های آموزشی و یرنامه‌ریزیبرای بازدیدهای گروهی دانش‌آموزان را با نقش پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت بعنوان مراکز ارائه خدمات سلامت آشنا نمایند تا همه دانش آموزان به اهمیت سلامت واقف شوند .

زنگنه با قدردانی از مشارکت آموزش و پرورش در برنامه های سلامت خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته مراقبین و مربیان بهداشت مدارس با همکاری کارشناسان عرصه سلامت استان نقش بسزایی را در اجرای موفق طرح‌های مشارکتی از قبیل سلامت دهان و دندان، مکمل‌یاری و ویتامین‌یاری ،کاهش کم‌تحرکی، مدارس مروج سلامت و اجرای برنامه‌های سفیران سلامت ایفا کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار